תפריט נגישות
חיפוש

כיצד לטפל בעצמכם בעידן הריחוק החברתי: בחזרה ליסודות

כיצד לטפל בעצמכם בעידן הריחוק החברתי: בחזרה ליסודות

פורסם על ידי צוות בטיפולנט

עקב ההנחיות לשמירת מרחק עקב מגפת וירוס הקורונה, אנשים רבים עובדים מהבית ונמנעים מיציאה החוצה. השתמשו בטיפים הבאים כדי לוודא שאתם דואגים לרווחה הנפשית ולבריאות הפיזית שלכם גם בזמנים האלו.

ריחוק חברתי הוא לא בידוד חברתי

הרימו את הטלפון, התקינו תוכנה לשיחות וידאו, שלחו כרטיסי ברכה אלקטרוניים לחברים שמתקשים. ארגנו ערבי קריוקי או משחקי חברה אונליין, מסיבת ריקודים או שיעור התעמלות, או פשוט שבו לקפה וירטואלי (או בירה) עם חברים.

אל תפספסו את אור היום

כשאתם עובדים מהבית, זה קל לתת לשעות לחלוף, אבל שימו לב שאתם לא מפספסים את אור היום! אור השמש חשוב מאוד לשמירה על מעגלי השינה שלכם ועל מצב הרוח. הקפידו לפתוח חלונות ולהסיט וילונות לפחות תשע שעות ביום. נסו לעבוד בסמוך לחלון או לצאת החוצה לטיול קצר, בכפוף להנחיות משרד הבריאות.

נסו לבלות בחוץ כמה שניתן

בכפוף להנחיות משרד הבריאות, צאו להליכה או ריצה בחוץ. כך תשפרו את תפקודי הריאות שלכם וגם את מצב הרוח. הקפידו להימנע מלגעת במשטחים או ידיות, ושמרו מרחק מאנשים אחרים. 

הקפידו על תזונה

לפעמים אם אנחנו לחוצים מאוד, אנחנו עשויים לאבד את התיאבון. בנוסף, אנשים רבים עשויים להיות מוטרדים מהאפשרות שהמזון יאזול, או ממצבם הכלכלי, ולכן הם עשויים להפחית במזון. אבל, אם נפסיק להזין את הגוף שלנו המערכת החיסונית שלנו עשויה להיחלש. וודאו שאתם אוכלים ארוחות מלאות ומזינות. 

צאו מהפיג׳מה

על אף שזה עשוי להיות מפתה להישאר בפיג׳מה לכמה שבועות, אל תעשו זאת! נסו להקפיד על שגרת רחצה וטיפוח כמו שהייתם רגילים. החליפו מפיג׳מה לבגדים רגילים. יתכן שאלו לא יהיו הבגדים שהייתם לובשים בדרך כלל לעבודה, אבל החלפת בגדים מפיג׳מה תעזור לכם להתחיל יום פרודוקטיבי. חזרה לפיג׳מה בסוף היום תסמן למוח ולגוף שלכם שאפשר להירגע ולנוח שוב.

הציבו מטרות

חשבו מה הייתם רוצים להשיג בזמן שאתם בבית, ותכננו לוח זמנים של משימות כדי לעשות זאת: אולי תרצו לתקן דברים בבית? לסדר תיקיות וקלסרים? למיין בגדים? חשבו אם יש יוזמה מעניינת שאתם רוצים לתמוך בה אונליין? או אולי משהו חדש שמאוד מעניין אתכם והייתם רוצים ללמוד?

הפרידו בין עבודה לפנאי

כשעובדים מהבית באופן יומיומי ולאורך זמן, זה חשוב לשמור על גבולות בין העבודה לחיים. בחרו אזור או חדר בבית שיהיה ה-״משרד״ שלכם, ונסו להקפיד על שעות העבודה שאתם רגילים אליהן. 

התמקדו בדברים חיוביים, והזכירו אותם לקרובים שלכם

המצב כעת קשה, אבל זה לא משנה את העובדה שהאביב כעת בפתח, הימים מתארכים והשמש מתחילה לחמם ולזרוח. פרחים פורחים וציפורים מצייצות. הכבישים פנויים יותר והאוויר נקי יותר. אנשים הופכים פעילים יותר, נעזרים זה בזה כדי לפתור בעיות, תורמים עבור נזקקים ושמים יותר לב למי שמתקשה פיזית או נפשית. הדברים האלו לא מבטלים את הקושי, אבל הם נוכחים וחשוב לזכור גם אותם!

מקורות

תקציר מאמר שפורסם באתר Coping With Coronavirus.

האתר מופעל על ידי מתמחים בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת קולג' לונדון שהתארגנה על מנת לשתף את הקהל הרחב במידע שימושי שיכול להגביר חוסן ולהעניק לציבור הרחב כלים להתמודדות פסיכולוגית בימי מגפת הקורונה.

כתובת האתר www.copingwithcoronavirus.co.uk/self-help-guides.html

אנשי מקצוע בתחום

טיפול במצבי משבר

עוד מאמרים שיעניינו אותך