תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

10 טיפים לחופשה משפחתית עם הילדים

10 טיפים לחופשה משפחתית עם הילדים

צוות בטיפולנט

חופשה משפחתית מאפשרת לכם ליצור זיכרונות ביחד, היא מרחיבה את הידע התרבותי והחוויות של הילדים וגם שלכם, היא יכולה לאפשר מנוחה ושבירת שיגרה, מאפשרת זמן יחדיו ומלמדת את הילדים ערכים חשובים כגון יכולת לחלוק עם אחרים את המרחב והפעילויות שהם עושים עם אחרים. עם זאת - החופשה המשפחתית יכולה גם להיות מקור לריבים אין-סופיים, מפחי-נפש, תסכול הורי ובזבוז כסף רב. 

על מנת להכין אתכם לחופשה המשפחתית הבאה שלכם בצורה הטובה ביותר - הכנו עבורכם 10 טיפים לחופשה משפחתית שיסייעו לכך שהחופשה תהיה מהנה, תאפשר מנוחה לכולם ותיזכר עבורכם כחוויה משפחתית מאחדת ונפלאה.

10 טיפים לחופשה משפחתית עם הילדים

טיפ 1: הפכו את תכנון החופשה לחוויה לכל המשפחה

במקום לתכנן את החופשה לבדכם, התחילו ליהנות יחד, כל המשפחה, כבר משלב תכנון הטיול. אפשרו לכל בן משפחה שיכול ורוצה, להביע את דעתו בקשר לחופשה שהיה רוצה לצאת אליה. לאחר מכן, נסו למצוא יחד חופשה שתוכל לענות על כמה שיותר משאלות של בני המשפחה. אפשרו לכל בן משפחה לתכנן חלק מהטיול (אתם תופתעו מה ילדים, אפילו צעירים במיוחד, יכולים למצוא ברשת מבחינת ימי טיול, אטרקציות ובילויים). חוויית תכנון הטיול יכולה להיות אחד החלקים המהנים ביותר בטיול, שכן היא מאפשרת להפעיל את הדמיון, לצפות ולחשוב יחד כיצד בני המשפחה היו רוצים לבלות. תכנון משותף של הטיול גם מכין את הילדים לתרבות, לאטרקציות ולמראות שהם עומדים לראות, ואפילו למאכלים שהם עומדים לאכול.

טיפ 2: צרו לוח זמנים גמיש ולא עמוס מדי 

טיול עם הילדים נוטה להשתנות מרגע לרגע, וילדים לעיתים קרובות זקוקים לזמני מנוחה בהם הם אינם חווים דברים חדשים. לכן, אם תמלאו את לוח הזמנים של הטיול באטרקציות ופעילויות רבות מדי - סביר כי אתם מנווטים את החופשה המשפחתית בדרך למפח-נפש. צרו לוח זמנים המאפשר מנוחה ושינויים המתאימים לבני המשפחה והכינו חלופות למקרה הצורך.

טיפ 3: תאמו ציפיות

כל בן משפחה מצפה לדברים שונים מהחופשה. דעו מה כל בן משפחה רוצה לעשות וודאו שכולם מבינים איך הולכת להיראות החופשה ולא מפתחים ציפיות מוגזמות ולא ריאליות. זכרו שבלתי אפשרי לספק את כל הרצונות של כולם יחד, אך חשוב שאיש לא יהיה מתוסכל מאוד. השיח המשפחתי הנוגע לתיאום הציפיות מלמד את ילדכם התחשבות באחרים והבעת צרכיהם ורצונותיהם בפני אחרים - למידות חשובות ביותר לעתידם.

טיפ 4: ודאו שהילדים יודעים מה התוכנית בכל יום 

כשיש תוכנית והילדים מודעים אליה - הם יכולים להתכונן, לקוות ולצפות לכל יום בטיול. ידיעת לוח הזמנים והתוכניות מראש, מסייעת לילדים להתמודד עם השינויים התכופים בחופשה, מצמצמת את המתח ומאפשרת לכם ליצור דיון על התוכניות ולבטל מראש משהו שיתגלה כלא מתאים במידת הצורך.

טיפ 5: הכינו את הילדים לשוני התרבותי 

אם אתם מתכננים חופשה בארץ זרה - חשוב מאוד להכין את הילדים להבדלים התרבותיים. התחילו במזון השונה באותה הארץ, קיימו ארוחה בסגנון או קחו את הילדים מראש למסעדה בסגנון המקום אליו אתם נוסעים, במידת האפשר. אם למקום אליו אתם נוסעים יש קודים תרבותיים השונים משמעותיים ממה שהילדים רגילים אליו - הקפידו להכין אותם לכך (למשל ספרו להם שבתאילנד הפניית כף הרגל כלפי אדם אחר נחשבת ללא מכובדת או כי בשוויץ לא נהוג להצביע על אנשים אחרים) ואם ההבדלים התרבותיים גדולים - שחקו מראש בבית במשחק המכיל את הכללים התרבותיים על בני המשפחה מראש, במהלך שבוע רגיל ויום-יומי לפני החופשה.

טיפ 6: ארזו חכם

צרו מראש רשימת אריזה משפחתית, שתכלול בתוכה את כל מה שחייבים להביא, ובמיוחד את הדברים שאי אפשר לקנות בחו"ל - אם לבן שלכם יש בובה שהוא הולך איתה לכל מקום או לבתכם יש שמיכה שהיא לא יכולה לישון בלעדיה - אלו הם הפרטים הראשונים ברשימה. כשמכינים רשימת אריזה די זמן מראש ומדי פעם מוסיפים אליה עוד משהו בו נזכרים - הסבירות שתשכחו דבר מה קטנה וגם זמן האריזה יתקצר. כדאי גם להחליט על ערב אריזה משפחתי, לפחות 24 שעות לפני הטיסה, על מנת שתוכלו לוודא שכל בני המשפחה ארזו את הנדרש. הזמן המשמעותי מהטיסה עצמה מאפשר לכם מספיק זמן כך שבמידה ויש עוד דברים שצריך לקנות, להשיג או לכבס - תעשו זאת בלי לחץ. חווית האריזה המשותפת יכולה להיות מהנה במיוחד בעזרת קצת מוזיקה ושיתוף ההתרגשות מהחופשה.

טיפ 7: אל תזניחו את הצרכים שלכם

זו גם החופשה שלכם וחשוב שגם אתם תיהנו ותנוחו. וודאו שגם אתם מקבלים זמן מנוחה, תכננו מראש זמן בו רק הורה אחד נמצא עם הילדים והשני מבלה, יידעו את הילדים לגבי זמן בו אתם מתכננים לנוח ועליהם יהיה להעסיק את עצמם או לנוח, או בררו מראש האם אפשר להשיג שירותי שמרטפות אמינים. כך או כך - חשבו מראש מה אתם רוצים לעשות בחופשה ונסו לוודא שזה יקרה.

טיפ 8: הכינו מראש תעסוקה לילדים

הביאו עמכם צעצועים האהובים על הילדים, הכינו ערכת יצירה ניידת, ודאו שבמסעדות יש אזור המיועד לילדים. ככל שתגיעו עם יותר אפשרויות תעסוקה לילדים שיוכנו מראש - כך תוכלו לנפוש בראש שקט.

טיפ 9: אל תשכחו את ההומור בבית

חופשות משפחתיות נוטות להיות בלתי צפויות וכמעט תמיד הן מלוות בשינויים בלתי צפויים, רגעים מפתיעים ומכשולים מעצבנים. אם תתייחסו בהומור ובקור רוח לכל אלו במקום להתייחס אליהם כאילו הם מעיבים על ההנאה מהחופשה כולה, הסבירות היא כי כל המשפחה תהנה הרבה יותר מהחופשה.

טיפ 10: הקפידו לשמר זיכרונות

בעידן הדיגיטלי אנו נוטים שלא להכין אלבומי תמונות או לתלות תמונות מהחופשות המשפחתיות על המקרר. אבל שימור הזיכרונות הוא תהליך חשוב שיוצר תחושת לכידות משפחתית ושומר את הרגעים היפים והמהנים, המצחיקים והמרגשים, חיים בקרבנו. לכן, כשאתם חוזרים הביתה - עשו את הבלתי צפוי והדפיסו את התמונות מהחופשה המשפחתית, שמרו אותן באלבום או במקום גלוי לעין בבית המשפחה. ככה תאריכו את ההנאה מהחופשה.

אנשי מקצוע בתחום

משפחה

עוד מאמרים שיעניינו אותך