תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

נוטים להימנעות חברתית? גלו מי האשם

נוטים להימנעות חברתית? גלו מי האשם

צוות בטיפולנט

אנשים רבים אשר מתמודדים עם חרדות חברתיות ועם נטייה להימנעות מאינטראקציות חברתיות חווים אשמה ופגיעה משמעותית בדימויים העצמי עקב נטייה זו. זאת, על אף שחוקרים רבים טוענים בעשורים האחרונים כי דפוסי התנהגות הימנעותיים רבים מושפעים גם מגורמים נוירו-כימיים. באופן ספציפי, מחקר מעבדה אשר נערך לאחרונה בארה"ב מציע כי יש לנו בסיס להאמין כי התנהגויות של הימנעות חברתית מושפעות מרמות הסרוטונין שלנו יותר מכפי שהיינו משערים.

החוקרים השוו בין תגובותיהם של עכברים "נורמליים" לבין תגובותיהם של עכברים בעלי רמת סרוטונין נמוכה לאחר תקופה של לחץ חברתי אשר נגרמה על ידי הפגשת העכברים עם עכבר אגרסיבי זר מדי יום במשך שבוע.

לאחר שבוע של מפגשים אלו, נמצא כי העכברים בעלי רמת הסרוטונין הנמוכה נטו יותר מהעכברים בעלי רמת הסרוטונין הנורמטיבית להימנע מאינטראקציה עם העכבר הזר - התנהגות המזכירה באופייה סימפטומים הימנעותיים דיכאוניים-חרדתיים. כמו כן, החוקרים מצאו כי לאחר טיפול של שלושה שבועות בתרופה פלואוקסטין, הקשורה בוויסות סרוטונין, חלה ירידה בהתנהגויות הדיכאוניות של העכברים בעלי רמת הסרוטונין הנורמלית, אך לא בהתנהגותם של העכברים בעלי רמת הסרוטונין הנמוכה.

תחומי מומחיות:
חרדה חברתית

אנשי מקצוע בתחום

חרדה חברתית

עוד מאמרים שיעניינו אותך