תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

איך תפיסתכם של הפעילות הגופנית שלכם משפיעה על הבריאות?

איך תפיסתכם של הפעילות הגופנית שלכם משפיעה על הבריאות?

צוות בטיפולנט

כמה פעמים אנחנו אומרים לעצמנו שאם רק נעשה יותר פעילות גופנית נהיה יותר בריאים? מסתבר ממחקר מ-2017 שללא קשר לרמת הפעילות שלנו, עצם התפיסה שאנחנו צריכים להיות יותר פעילים גופנית אינה בריאה לנו.

במחקר נמדדו התפיסות של 61,141 אנשים לגבי רמת הפעילות הגופנית שלהם, ובמשך 21 שנים עקבו אחר שיעורי התמותה שלהם. נמצא כי ככל שאדם תופס את עצמו כפחות פעיל פיזית, כך היה לו 71% סיכוי יותר למות בתקופת בדיקת הנתונים בהשוואה לאדם שתופס את עצמו כפעיל פיזית. ממצאים אלו הם כמובן לאחר החזקת משתנים כמו רמת פעילות גופנית כקבועים בניתוחים הסטטיסטיים.

מדוע התפיסה אודות התנהגות בריאות כמו רמת פעילות גופנית משפיעה על שיעור התמותה? החוקרים משערים שמדובר באפקט פלסבו או שהאמונה לגבי רמת הפעילות הגופנית והשפעתה על הבריאות מעוררת סטרס, שבתורו תורם לתוצאות בריאותיות שליליות. באופן אירוני, אנחנו עלולים לעשות יופי של פעילות גופנית, ובסוף לא ליהנות די מהשלכותיה המיטביות על הבריאות, מאחר ובתפיסתנו אנחנו לא עושים מספיק פעילות גופנית.

אין עוררין על כך ששילוב פעילות גופנית באופן יומיומי תורם רבות לבריאות, עם זאת, מהמחקר משתמע שחשוב גם שנאמן את התפיסות שלנו לגבי התנהגות הבריאות שלנו. אז בפעם הבאה כשאתם עושים פעילות גופנית, נסו להגיד לעצמכם שאת עושים מספיק פעילות גופנית כחלק מהאימון.

מקורות

Zahrt, O. H., & Crum, A. J. (2017, July 20).Perceived Physical Activity and Mortality: Evidence From Three Nationally Representative U.S. Samples. Health Psychology. Advance online publication

תחומי מומחיות:
פסיכולוגיה של הספורט

אנשי מקצוע בתחום

פסיכולוגיה של הספורט

עוד מאמרים שיעניינו אותך