תפריט נגישות
חיפוש

Occupational therapy for learning disabilities - ריפוי בעיסוק לליקויי למידה

ליקויי למידה הנם ליקויים מולדים, שמקורם נוירולוגי. לרוב הליקויים מתבטאים בפער בין הביצועים בשטח, לבין היכולת השכלית אשר גבוהה יותר. ריפוי בעיסוק לליקויי למידה מאפשר לגשר על אותם פערים, באמצעות התאמת תוכנית עבודה שתקנה כלים לשיפור המיומנויות בהן הפרט מתקשה.

ריפוי בעיסוק ללקויי למידה – אבחון והפניה לטיפול

ליקויי למידה הנם קשיים אשר זוכים כיום לתשומת לב והכרה, הן בעולם הטיפולי והן במערכת החינוך. כחלק מכך, ילדים אשר מתקשים בבית הספר, יכולים לעבור תהליך של אבחון דידקטי, על ידי פסיכולוג חינוכי או איש מקצוע אחר עם הכשרה מתאימה. האבחון מסייע למקד את קשייו של הילד. למשל, האם מדובר בסוג של ליקויי למידה, או שמא מדובר בקשיים רגשיים כגון חרדה או דיכאון, הרלוונטיים לטיפול במסגרת פסיכותרפיה לילדים. נהוג לחלק לקויי למידה לשלוש קבוצות: ליקויי קריאה, ליקויי כתיבה וכמו כן ליקויים בהבנת חשבון.

ריפוי בעיסוק ללקויי למידה – תפירת תכנית עבודה ממוקדת

ריפוי בעיסוק הנו תחום טיפולי-שיקומי-חינוכי אשר מבקש לסייע בשיפור מיומנויות במגוון תחומים. כחלק מכך קיים לדוגמא ריפוי בעיסוק להפרעות קשב וריכוז, ריפוי בעיסוק להפרעות בויסות החושי ועוד. במסגרת ריפוי בעיסוק לליקויי למידה, מתבצע תחילה שלב הערכה במסגרתו נבדקת לפרטים קשת רחבה של מיומנויות - מוטוריות, קוגניטיביות, חברתיות ועוד. הערכה זו חיונית בכדי להתאים תוכנית עבודה מקיפה אשר תתאים לילד ולקשייו הספציפיים. לרוב התוכנית הנה מדורגת, כך שהילד מתקדם לאורך שלבים שונים של דרגות קושי של תרגילים, אותם הוא מבצע בליוויו של מרפא בעיסוק. במקביל לכך, ריפוי בעיסוק לליקויי למידה מבקש לערב בתהליך דמויות מפתח שונות בחייו של הילד, בדגש על ההורים ומערכת החינוך, בכדי שאלו יוכלו להבין את מצבו, לקדם ולתמוך בו.


אנשי מקצוע בתחום

ריפוי בעיסוק