תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

איך לעבוד מהבית ביעילות בזמן הקורונה?

איך לעבוד מהבית ביעילות בזמן הקורונה?

צוות בטיפולנט

עם התפשטות וירוס הקורונה עובדים רבים עוברים לעבודה מהבית. עבודה יעילה מרחוק היא חיונית על מנת לשמור על הכלכלה, והיא מהווה עיסוק חשוב עבור הנמצאים בבידוד. אבל המעבר לעבודה מרחוק בעת הזו לא קל – לרבים מהעובדים יש ילדים ובני משפחה אחרים בבית שדורשים תשומת לב, ורבים מהם מודאגים לגבי בריאותם, בריאות קרוביהם ויציבות מקור ההכנסה שלהם. לפסיכולוגים יש מספר עצות שיסייעו לכם להתמודד עם עבודה מהבית במצב הלא פשוט הזה: 

הפחיתו הסחות דעת

בחרו לעבוד באזור בבית המרוחק מהפעילות היומיומית, רצוי חדר שניתן לסגור את הדלת שלו. נסו לשוחח עם בני הבית על מנת לתאם זמנים בהם את צריכים שקט, וזמנים בהם תיקחו הפסקות ותבלו איתם. קבעו מראש אלו נסיבות מצדיקות הפרעה לעבודתכם. אם אתם צריכים לאזן בין טיפול בילדים לבין עבודה, שוחחו עם הממונים עליכם ונסו לתאם זמני עבודה שיסייעו לכם לאזן בין השניים. אפשר לדוגמא להציע לעבוד בשעות הבוקר המוקדמות או בערבים. כמובן, שהלחץ סביב המגפה יכול להפריע לריכוז בעבודה. לכן, מומלץ לייצר זמנים בהם תתנתקו מהחדשות באמצעות קריאת ספר לדוגמא. קחו כמה רגעים בתחילת כל יום על מנת להזכיר לעצמכם מדוע העבודה שאתם עושים חשובה. 

הציבו מטרות וגבולות

הציבו לעצמכם מטרות יומיות לגבי משימות שאתם מצפים לסיים. אתם יכולים לחלוק את המטרות שלכם עם עמיתים לעבודה או עם בני המשפחה – לפעמים ההתחייבות מול מישהו אחר מעודדת אותנו לעמוד במטרה שהצבנו. כמו כן, חשוב לקבוע שעות עבודה מסודרות, ממש כמו במשרד. נסו לשמור על לו״ז מסודר, ואם ניתן, הפסיקו לבדוק את תיבת האימייל שלכם בתום יום העבודה.

הקפידו על תקשורת עם הממונים עליכם

עובדים ומנהלים צריכים לתקשר זה עם זה לגבי הביצועים והקשיים שעולים בעבודה. אם אתם מתקשים לבצע משימה מסוימת בגלל המצב (לדוגמא, אם האינטרנט מתנתק), ספרו על כך למעסיק שלכם. מעבר לכך, כדאי לתכנן מראש זמנים קבועים בהם תשוחחו עם העמיתים שלכם והממונים עליכם.

שמרו על קשר

עובדים מהבית עשויים לחוות בדידות. שמירה על קשר עם העמיתים שלכם, הממונים עליכם והלקוחות שלכם היא חיונית לעבודה יעילה מהבית. תמיכה חברתית ומקצועית מחבריכם לעבודה היא חשובה ביותר, ולכן רצוי לתכנן שיחות ועידה בטלפון או שיחות וידאו, בהן העובדים יוכלו להמשיך לבנות קשרי עבודה בריאים ותומכים.

מקורות

תקציר מאמר שהתפרסם ב-American Psychological Association

Psychologists’ advice for newly remote workers

www.apa.org/news/apa/2020/03/newly-remote-workers

אנשי מקצוע בתחום

ייעוץ קריירה

עוד מאמרים שיעניינו אותך