חיפוש

איך מתמודדים עם משברים?

איך מתמודדים עם משברים?

פורסם על ידי צוות בטיפולנט

לאורך החיים אנו מתמודדים עם משברים שונים. משברים אלו עשויים להיות בעלי גוון חיובי (קידום בעבודה, לידת ילד נוסף) או בעלי גוון שלילי (פיטורים, מחלה, אובדן, גירושים). בכל אחד מהמקרים יכולתנו להתמודד עם המשבר תלויה באיזון בין משאבינו לבין עוצמת הלחצים והדרישות המופעלים עלינו מבחוץ, וביכולת הבסיסית שלנו לשאת ולהתמודד עם מצבי לחץ. בחלק גדול מהמקרים פריצתו של משבר אינה תלויה בנו ואינה נמצאת בשליטתנו, אך האופן בו אנו מתמודדים עם משברים תלוי בנו באופן ניכר.

התמודדות עם משברים

התמודדות עם משברים היא מאתגרת מעצם טבעה, אך אסטרטגיות מסוימות יכולות להפוך התמודדות עם משבר לקלה ו"חלקה" יותר.

עיבוד הרגשות הנלווים למשבר- משבר לעולם לא משפיע עלינו רק מבחוץ, אלא מחלחל תמיד גם אל חוויתנו הרגשית: אנחנו חווים לחץ, חרדה, דיכאון וכן הלאה. עיבוד של רגשות אלו ושל המחשבות והתחושות הנלווים למשבר חיוני להתמודדות עמו מאחר והניסיון לדחוק הצידה את הרגשות מצריך אנרגיות נוספות ופוגע ביכולת ההתמודדות.

בקשת עזרה- קבלת תמיכה פרקטית ורגשת היא אחד הגורמים החיוניים ביותר בהתמודדות עם משברים ולכן חשוב לפנות ולשתף גם אנשים ממעגלים חברתיים רחוקים יחסית.

מאבק בתחושות חוסר אונים- משברים מטלטלים עלולים לעורר תחושת חוסר אונים בה חשוב להיאבק מאחר והיא מעוררת תחושות פסימיות וחרדה ומלווה בהפחתת המוטיבציה לנקיטת יוזמה והתמודדות. ניתן להיאבק בתחושת חוסר האונים על ידי איסוף מידע על דרכי ההתמודדות, בקשת הכוונה וסיוע מבעלי מקצוע או בעלי ניסיון בתחום ולקיחת אחריות על ההיבטים בהם ניתן להשפיע על המשבר.

בניית אסטרטגיות התמודדות- אנשים שונים ביכולתם הבסיסית לתפקד במצבי משבר. במידה ואתה חש כי תפקודך נפגע באופן משמעותי במצבי משבר ו/או במידה ואתה חש כי המשבר הנוכחי מצריך ממך כוחות ויכולות יוצאי דופן, מומלץ לפנות אל טיפול פסיכולוגי שיסייע בביסוס תחושת יכולת וערך, ברכישת אסטרטגיות התמודדות עם לחץ וחרדה ובהרחבת היכולת לניהול משברים.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול במצבי משבר

עוד מאמרים שיעניינו אותך