תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מה כולל ייעוץ תעסוקתי

מה כולל ייעוץ תעסוקתי

צוות בטיפולנט

ייעוץ תעסוקתי - הרקע

בכל שלב בחיי האדם קיימים אצלו צרכים שונים ובהתאם להם גם בחירות שונות במסלול הקריירה. בשלבים שונים עולות שאלות שונות והתלבטויות שונות אותן יש להכיר, למקד ולהתמודד איתן הן במישור האישי והן במישור התעסוקתי.

ייעוץ תעסוקתי וההכוון בפיתוח קריירה מסייע לנועץ להגיע להכרה של צרכיו האישיים והתעסוקתיים, להבנה של השלב בו הוא נמצא במסלול הקריירה שלו ולהתמקדות באופציות התעסוקתיות המתאימות לו. יש לציין, וזאת גם חברות השמה יגידו לכם, כי סגנון ייעוץ תעסוקתי שניתן לאדם מותאם לסגנונו האישי.

ייעוץ תעסוקתי תהליכי

כולל 2-3 פגישות הכרות ובמהלכן, לאחר הבנה מעמיקה של האדם הפונה לייעוץ מתגבשת החלטה אילו מבחנים, אם בכלל, יועברו. תהליך ייעוץ תעסוקתי זה מתבסס על עבודה משותפת של היועץ והנועץ ובמהלכה לוקח הנועץ אחריות על הבחירה המקצועית שלו ולומד להתבונן בעצמו, בצרכיו ובאופן בו הוא פותר בעיות ומתמודד עם החלטות.

  • למה אחרים מרוויחים יותר
    ממני?
    למה אחרים מרוויחים יותר ממני?
  • 6 טיפים להתמודדות עם לחץ בעבודה
    6 טיפים להתמודדות עם לחץ בעבודה
  • איך נהפוך לאנשים שתמיד רצינו להיות?
    איך נהפוך לאנשים שתמיד רצינו להיות?

תהליך זה מלמד התמודדות אקטיבית גם במצבים אחרים במהלך החיים בשל למידת אסטרטגיה לקבלת החלטות.
תהליך זה נמשך כ בין 5-8 פגישות. ייעוץ בפיתוח קריירה בתהליך דינמי קצר מועד:

בחירת מקצוע ופיתוח קריירה, לעיתים קרובות, הינו תחום קונפליקטואלי הנובע מקשיים הנובעים מתהליכים הקשורים לבניית זהות אישית, לדימוי העצמי וליכולת לממש כישורים ושאיפות. המעצורים בהתפתחות מקצועית ובחירת תחום לימודים דורשים, לעיתים, ליבון מעמיק יותר ועיבוד של הקונפליקט שבשורש הבעיה (קונפליקטים כמו תלות - עצמאות, אקטיביות - פסיביות, קושי להתחייב - התקשרות, פחד מהצלחה וכו'). במקרים אלו מוצע לנועץ תהליך מובנה של ייעוץ תעסוקתי, בו נעשה עיבוד של הקונפליקטים תוך התמקדות במוקד הקושי.

התהליך מסייע בצמיחה האישית ובמימוש המלצות ייעוץ תעסוקתי. בנוסף, ייעוץ תעסוקתי כולל גם ליווי של המטפל בתקופה הראשונה של ההתמודדות הרגשית והמעשית עם השינוי או הבחירה התעסוקתית. תהליך זה נמשך כבין 12-30 פגישות (בהתאם לצרכי הנועץ ולמבנה אישיותו).

ייעוץ תעסוקתי בנושאים ממוקדים

ייעוץ תעסוקתי בנושאים ממוקדים נותן סיוע בתחומים נוספים הקשורים לבחירת מקצוע והשגת מקום עבודה כגון: סיוע בהצגה עצמית בראיונות, סיוע בכתיבת קורות חיים, סיוע וליווי בכניסה לתפקיד חדש.

תחומי מומחיות:
ייעוץ קריירה

אנשי מקצוע בתחום

ייעוץ קריירה

עוד מאמרים שיעניינו אותך