תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

הורים וילדים חוזרים לשגרה: כיצד נתמודד עם החזרה למסגרות החינוכיות?

הורים וילדים חוזרים לשגרה: כיצד נתמודד עם החזרה למסגרות החינוכיות?

צוות בטיפולנט

החזרה לשגרה, גם אם מדורגת, מביאה עמה שינויים לא פשוטים עבור הורים וילדים. עד שהתרגלנו להיות בבית והסברנו את כל השינויים והסיבות להם לילדינו, כעת צריך להתחיל תהליך בכיוון ההפוך: להסביר כי על אף שסכנת הקורונה לא חלפה לגמרי – ישנן הקלות, על אף שחלק מהדברים אסור – יש דברים שמותר. מדובר במסרים מבלבלים וקשים לתיווך, במיוחד עבור ילדים צעירים. זאת ועוד, ייתכן שגם אנחנו ההורים חווים אי-נחת אל מול כל השינויים הללו ולא רק מול הצורך להסביר זאת לילדינו. הרי רק לפני רגע היינו בסגר גורף בחגים וכעת שוב ניתן לפגוש בני משפחה ולצאת לעבוד.

אין ספק כי החזרה המדורגת לשגרה מציבה בפני כולנו אתגרים והתמודדויות. כדי להיטיב להתמודד עמם, פנינו למספר מטפלים מובילים העובדים עם ילדים והורים וביקשנו לשמוע לעצתם – כיצד כדאי לעשות את המהלך? מה עלינו לעשות כהורים? איך נעזור לילדינו? ובעיקר, איך נעבור את התקופה המבלבלת בשלום?

שינוי הדרישות ההוריות: אבל לא בבת אחת

דני לוטן, פסיכולוג קליני מומחה, מתאר את הצורך בשינוי הדרישות ההוריות תוך שימור של גמישות במקומות הנכונים. הוא דן בשאלה כיצד להיות סבלני ומקבל אך מצד שני דורש ומציב גבולות, וגם מזמין אותנו לבחון ולהשתמש במה שלמדנו על ילדינו בתקופה האחרונה.

יוצאים מהסגר: 3 שלבים בשיח הורה-ילד בחזרה לשגרה

ד"ר נעמי אפל, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית, כותבת על מודל בעל שלושה מרכיבים להתמודדות הורית עם שינויי התקופה. במודל זה היא מסבירה כיצד נשתמש בנרמול, תיקוף ותקווה בשיחות עם ילדינו על מנת לתווך עבורם את השינויים וההתמודדויות שהחזרה לשגרה מזמנת.

טיפים לקראת חזרה למסגרת החינוכית

ד"ר רותי דרדיקמן עירון, פסיכולוגית קלינית מומחית, מתייחסת גם היא לדילמות והאתגרים שעולים מתהליך החזרה לשגרה. היא מציעה להורים מספר טיפים והמלצות כיצד להכין את עצמם לשיחה עם הילד, להשתמש בניסיון העבר ולזכור גם בתקופה המאתגרת הזו מה אנחנו בכל זאת יודעים ויכולים לעשות.

תחומי מומחיות:
הדרכת הורים

אנשי מקצוע בתחום

הדרכת הורים

עוד מאמרים שיעניינו אותך