תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

5 דרכים לשרוד נסיעה ארוכה עם הילדים

5 דרכים לשרוד נסיעה ארוכה עם הילדים

צוות בטיפולנט

לא משנה אם מדובר בנסיעה ארוכה ברכב ממקום למקום, טיסה בדרך לחופשה בחו"ל או נסיעת רכבת - נסיעה ארוכה עם הילדים מציבה אתגר לכל הורה. המשפטים "אמא משעמם לי!" ו-"מתי נגיע?" עלולים לחזור על עצמם שוב ושוב, תכיפות עצירות הפיפי מתרחשת פי שלוש ממה שחשבנו שתהיה והתינוקות לא מפסיקה לבכות. 

אבל נסיעות ארוכות עם הילדים יכולות להיות גם מהנות, לאפשר זמן משותף של בני המשפחה ואפילו ללמד את הילדים דבר או שניים החשובים להתפתחותם. ריכזנו עבורכם 5 דרכים שבעזרתן ניתן לשרוד נסיעה ארוכה עם הילדים, ואפילו ליהנות ממנה!

5 דרכים לשרוד נסיעה ארוכה עם הילדים

תכננו מראש

תכנון מראש של הנסיעה, ובמיוחד של דרכי תעסוקה לילדים, יכול לחסוך לכם הרבה כאב ראש. וודאו מראש שאינכם מתכננים נסיעה שהינה ארוכה מדי עבור הילדים ואם כן - תכננו עצירות ארוכות. וודאו שאתם יודעים היכן ניתן לעצור לאכול או לשירותים במידת הצורך. בנוסף, נסו לצפות מה הילדים ירצו לעשות, להכין את המשחקים החביבים עליהם, משחקים מיוחדים לנסיעות שיהפכו למסורת משפחתית והכינו מוזיקת נסיעה החביבה על רוב הנוסעים. כדאי לשתף את הילדים בתכנון הנסיעה, להסביר מראש כמה זמן היא תיקח ואפילו לתת להם שעון, על מנת שיוכלו לנסות לצפות מתי צפויה ההגעה. 

הפכו את השעמום להזדמנות

בעשורים האחרונים, שעמום הפך לדבר שהורים חוששים ממנו, ונראה כאילו אנו מנסים למלא כל רגע פנוי של הילדים בפעילות מתוכננת. אך כיום פסיכולוגים מציעים כי שעמום הינו חשוב ביותר להתפתחות הילד וליכולת העתידית שלו להתמודד עם מגוון תסכולים, להתפתחות עולמו הפנימי, ליצירתיות וליכולתו לבחור מה הוא אוהב ורוצה לעשות. מתוך כך, כדאי להפוך את השעמום של הילדים להזדמנות ללמידה: ידעו את הילדים מראש כי צפויה בפניכם נסיעה ארוכה, שעלולה להיות משעממת עבורם, ושבו יחד איתם על מנת שיתכננו רעיונות לדברים שהם יכולים לעשות בזמן הנסיעה. בקשו מהם להכין רשימה של דברים וקחו אתכם את הרשימה לנסיעה. כאשר הילד משתעמם - הפנו אותו לרשימה והציעו לו לבחור דבר מה המתאים לו ממנה. אל תיבהלו אם הילד טוען כי "שום דבר לא בא לי!", תנו לו זמן יחד עם הרשימה וזכרו שההתמודדות עם השעמום מועילה לו.

הפכו את הנסיעה לבילוי משותף

במקום לראות בנסיעה "תיק" שנפל עליכם - נסו להתייחס אליה כהזדמנות לבילוי משותף של בני המשפחה - המציאו יחד עם הילדים משחקים משפחתיים שניתן לשחק ביחד תוך כדי הנסיעה, הפכו את הנסיעה ל"חפש את המטמון ענק", כך שבכל עצירה הילדים ימצאו דבר מה (שתחביאו דקה לפני כן, כשהם בשירותים), שתפו חוויות מהשבוע והשתמשו בזמן הפנוי לתכנן את הפעילויות שתעשו ביעד. כך או כך - אם הילדים אינם משתפים פעולה - אין צורך להכריח אותם (במיוחד אם הם מתבגרים), נסו ליהנות בעצמכם, והם כבר יצטרפו...

הפתיעו

התחילו את הנסיעה בהפתעה לילדים. כך למשל, הפתיעו את הילד בצעצוע חדש עם העלייה למטוס. לילדים שאוהבים לקרוא - קנו ספר חדש. לילדים שנהנים ממשחקים במכשירים חכמים - הורידו עבורם מראש משחק איכותי שחבריהם אוהבים (אל תשכחו לחפש משחק המתאים ופועל גם כשאין קליטה במידה ותהיו בטיסה). הפתעה בתחילתה של הנסיעה תהפוך את התחושה הכללית בנוגע לנסיעה לחיובית, וכך את כל הנסיעה לנעימה יותר. זאת ועוד, ההפתעה והחידוש יספקו עניין לילד למשך זמן גדול יותר ממשחקים שהוא מכיר.

שתפו את הילדים

שיתוף הילדים בבניית תכנון הנסיעה, יידועם בלוח הזמנים ואפילו משימה משפחתית בצורת משחק, שנועד להשיג את מטרת ההגעה בזמן המתאים - כולם יסייעו לכם לפתח אצל הילדים תחושת אחריות ומאידך גם יפחיתו את המתח בנסיעה. באמצעות תקשורת פתוחה המתאימה לגיל ולהתפתחות הילדים - התאימו עבורם את רמת המעורבות והשיתוף, ודאו שהם יודעים לאן נוסעים, איך וכמובן - מה יהיה אורך הנסיעה הצפוי. אפשרו להם לתכנן לעצמם מה כדאי להם לעשות בזמן הנסיעה והזכירו נסיעות ארוכות שהיו אולי משעממות על מנת להדגים ולהזכיר את החשיבות בהכנה מראש. 

אנשי מקצוע בתחום

חרדת טיסה

עוד מאמרים שיעניינו אותך