תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מרכזי יום לטיפול נפשי ייעודי לנפגעות ונפגעי פגיעה מינית

צוות בטיפולנט

מרכזי טיפולי היום נועדו לתת מענה של מעטפת טיפולית אינטנסיבית לנפגעי\ות תקיפה מינית שלא במסגרת אשפוזית. כאשר מתפתחת הפרעת דחק פוסט טראומטית או פוסט טראומטית מורכבת בעקבות תקיפה מינית, נדרש טיפול ארוך טווח ולתקופות מסוימות גם טיפול אינטנסיבי יותר המאפשר למטופל\ת להתייצב רגשית ולהמשיך את הטיפול בקהילה.

מרכזי היום מזמינים את המטופלים/ות לטיפול המתקיים מספר ימים בשבוע על מנת לאפשר מעטפת טיפולית מחזיקה יותר מזו הניתנת במרפאות. התכנית הטיפולית כוללת טיפול פסיכותרפי כמו כן טיפול קבוצתי, חלק מהמרכזים מתמחים בטיפולים שהוכחו מחקרית כמתאימים לטראומה כמו EMDR. לפניכם מובאת רשימה של מרכזי היום, מומלץ לשים לב לתנאי הקבלה בכל מרכז ולאופן הפנייה.

קווי חירום:
תמיכה ראשונית 
חדרים אקוטיים:
מענה רפואי ראשוני

רשימת מרכזי היום

מחלקת טיפול יום פסיכואנליטי לנשים, קמפוס נס ציונה

מחלקת טיפול יום הפועלת כקהילה טיפולית, הכוללת צוות טיפולי רחב העובד בגישה פסיכואנליטית (כלומר טיפול שעקרונותיו נשענים על הפסיכואנליזה, כמו תדירות גבוהה של מפגשים וחקירה של קונפליקטים נפשיים דרך אסוציאציות חופשיות). 

עבור: נשים, בנות 18 ומעלה, הסובלות מפוסט טראומה מורכבת, עם מגוון פתולוגיות נפשיות חמורות, כשבין הסימפטומים הנלווים הפרעות אכילה, פגיעות עצמיות והתמכרויות, הנמצאים בשליטה בשלב ההפניה. מתקבלות מטופלות עם מוטיבציה ויכולת להיתרם מטיפול אינטנסיבי וממושך יחסית.

התכנית הטיפולית: טיפולים קבוצתיים – דינאמיים ואקספרסיביים, טיפול פרטני אינטנסיבי ומעקב פסיכיאטרי. הקבלה למחלקה מחייבת התחייבות להשתתף באופן מלא ורציף בתכנית הטיפולית במשך ימי הפעילות. במהלך הטיפול המטופלת תטופל על ידי צוות רחב ומגוון הכולל: פסיכיטאר, עו״סית, פסיכולוגיות, מרפאות בעיסוק, מטפלות בתנועה, באמנות, ביבליותרפיה, טיפול בגינון, טיפול בבעלי חיים, טיפול ביוגה ועוד.

ימי פעילות: א'-ה׳ בשעות 09:00-14:00 (חובה להשתתף בכל שעות הפעילות).

אופן הפנייה: הפניות למחלקה, הכוללות חומר רפואי, יש להעביר בפקס לידי המזכירה גב' יפעת רחימי. המופנות תוזמנה לאינטייק פסיכולוגי ופסיכיאטרי. יש להגיע לפגישת האינטייק הראשונה עם תעודת זהות וטופס 17 (קוד L-0822 טיפול יום מבוגרים).

הנהלה: אורי נח

טלפון: 08-9258394
פקס: 08-9258405
טלפון במחלקה: 08-9258392
אורי נח - מנהל המחלקה
נטע פלור - אחראית אינטייקים והקבלות

מרכז "עוגן" – טיפול יום לנפגעי/ות טראומה מינית, ״לב השרון״, נתניה

מרכז יום ממוקדם מחוץ לבית החולים. המרכז מאמין בשיתוף פעולה ובדיאלוג עם הקהילות המפנות והמטפלות ורואה בכך עיקרון חשוב בשמירת הרצף הטיפולי, המשמעותי בתהליך החלמת המטופלת או המטופל. 

עבור: התוכנית מיועדת לנשים וגברים שבזמן פנייתם למרכז "עוגן" הם מעל גיל 18 והינם נמצאים בטיפול בקהילה (טיפול רגשי וליווי פסיכיאטרי), אך בשל החמרה בתפקודם הנפשי עקב השלכות הטראומה, זקוקים לטיפול אינטנסיבי מייצב שיאפשר את המשך התהליך הטיפולי של המטופל בקהילה.

התכנית הטיפולית: מטרת התכנית היא משלבת התערבות טיפולית פרטנית וקבוצתית, טיפול פסיכיאטרי, פסיכותרפויטי, טיפול בעזרת אומנויות, התערבות סוציאלית וטיפולי רפלקסציה. כל מטופל/ת מתקבל לתקופה מוגבלת של 9 שבועות שמטרתה לייצב את המטופל/ת מבחינה רגשית על מנת שיוכל להמשיך בתהליך הטיפולי שלו ולתפקד בחייו בקהילה.

אופן הפנייה: הקבלה למרכז היא דרך המטפל בקהילה, ומותנת בהימצאות המטופל בטיפול בקהילה (טיפול רגשי וליווי פסיכיאטרי), מתוך ראייה טיפולית כי מדובר בטיפול מורכב, ולעיתים קרובות ארוך טווח, אשר אמור להתקיים בקהילה. הפנייה לתכנית היא דרך האחות האחראית - יוליה פרנקלך במייל או בטלפקס מטה. יש לציין כי ההפנייה היא אל תכנית מרכז ״עוגן״. 

הנהלה: ד"ר עדיאל דורון.

טלפקס: 09-8980427

טיפול יום להפרעות אכילה וטראומה, מרפאה לבריאות הנפש מבוגרים, ״לב השרון״, נתניה

תכנית המשלבת טיפול הן בהפרעת האכילה והן בטראומה מתוך ההבנה כי נשים רבות סובלות משילוב של הפרעת אכילה והפרעה פוסט טראומטית או הפרעה פוסט טראומטית מורכבת על רקע פגיעה מינית או טראומות אחרות.

עבור: הטיפול מיועד לנשים בנות 18 ומעלה, הסובלות מהפרעת אכילה בחמורה בינונית ומעלה אשר לצד הסימפטומים הנפשיים והגופניים גם עם פגיעה ניכרת בתפקוד היומיומי בתחום הבין-אישי, המשפחתי, התעסקתי והחברתי. 

התכנית הטיפולית: טיפולים פרטניים (פסיכותרפי, תזונתי, פסיכיאטרי וטיפול לעיבוד הטראומה בגישת EMDR) וטיפולים קבוצתיים (קבוצת מיומנויות לשיפור הוויסות הרגשי וההתנהגותי, קבוצת SE, קבוצות לטיפול בהבעה ויצירה, קבוצת קראטה שיחה, קבוצה פסיכו-חינוכית וקבוצה דינמית). תוכנית הטיפול היא אינדיבידואלית ומותאמת לצורכי המטופלת בהתאם למצבה ולשיקול דעת קליני.כל מחזור טיפול נמשך שלושה חודשים ומכיל עד 8 מטופלות למחזור. 

זמני פעילות: ימי א', ב', ג' ו-ה', בשעות 08:00-14:00

אופן ההפנייה: יש לפנות עם הפניה מרופא מטפל, כמו גם טופס 17 למנוי אבחוני למייל או לפקס מטה. יש לציין בהפניה ״עבור מסגרת טיפול יום להפרעות אכילה וטראומה״. טרם הכניסה לטיפול היום מתקיימת פגישת אינטייק לצורך בדיקת התאמה לתוכנית. לאחר מכן מטופלות מתאימות מוזמנות להשתלב בקבוצת הכנה לטיפול היום. 

הנהלה: מנהלת טיפול היום: ד"ר ענבל ברנר. רכזת היחידה להפרעות אכילה: גב' אילנה ברנד.

טלפקס: 09-8320403
קראו עוד על פגיעה מינית
ומצאו מטפלים/ות בתחום זה שנבדקו על ידי צוות ״בטיפולנט״
עדכון אחרון: 7.2022 - אם מצאתן מידע שאינו עדכני או חסר, ניתן לפנות אלינו במייל

תחומי מומחיות:
פגיעה מינית

אנשי מקצוע בתחום

פגיעה מינית

עוד מאמרים שיעניינו אותך