תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

השפעתה ארוכת הטווח של הקורונה על הבריאות הנפשית

השפעתה ארוכת הטווח של הקורונה על הבריאות הנפשית

צוות בטיפולנט

חוסר ההתייחסות לבעיות הנפשיות שעולות מתוך משבר הקורונה, עלול להאריך את השפעתן. במאמר זה, שפורסם ב-The Hill, מציגים ד"ר דוד סאצ'ר , פטריק קנדי וד"ר ארתור אוונס את הצעדים שלדעתם על מנהיגי המדינות לנקוט. אלה דעותיהם של הכותבים בלבד.

העליה ברמת החרדה והפחד היא רק קצה הקרחון של השפעתה של מגיפת וירוס הקורונה על בריאותנו הנפשית. לעיתים הנזק נעשה מתחת לפני השטח, בלי שנבחין, ובהעדר טיפול מתאים ההשלכות עלולות להיות ארוכות טווח.
ישנם מספר דברים שצריכים להיות בסדר עדיפות עליון של המנהיגים על מנת להגן על הבריאות והחוסן הנפשי של התושבים, גם לאחר שהמגיפה תעצר.

הסברה לציבור

מידע מדעי, שקוף, נטול אמירות פוליטיות, הוא הכרחי. מידע סותר ומבלבל רק מחמיר את הפאניקה, שמכביד על מערכת הבריאות שלנו, ועלול להשאיר את החולים במצב קשה מאד.

אנשים צריכים לדעת היכן, מתי, למה ואיך עליהם לבקש עזרה. הודעה אחת לא יכולה להתאים לכולם, ועל אנשי מקצוע להתאים את ניסוח ההודעות לקהל.

להיות מוכנים ליום שאחרי

על המנהיגים להכיר בכך שהקורונה עלולה להביא לטראומה, ולנקוט בצעדים פרואקטיביים לטיפול בה. בסקר שנערך בקרב תושבי הונג קונג בנוגע לתסמונת נשימתית חריפה, עלה כי כמעט 2/3 הרגישו חסרי ישע, וכמעט חצי מהם הרגישו ירידה משמעותית בבריאות הנפשית שלהם בעקבות המגיפה. 16% חוו הפרעת דחק פוסט טראומטית. עלינו לצפות לתוצאות דומות בתום המשבר הנוכחי.

כאשר אין התייחסות או טיפול בטראומה, הסמפטומים עלולים לצוף ולהחמיר לאורך זמן. עלולה להיות השלכות במשך שנים לטראומה בעקבות בידוד, הרחקה חברתית, פחד מהדיבקות ומאפשרות המוות שלנו או של קרוב לנו.
המחקר מראה שההשלכות הנפשיות ואפילו הפיזיות של אירועים טראומטיים עלולות להוביל לבעיות רפואיות כגון התקף לב, שבץ, השמנת יתר, סוכרת וסרטן. הטראומה גם יכולה להקשות על היכולת של האדם להתמודד. כך שאם לאדם יש נטיה לחרדה, אותה חרדה עלולה להחריף ולפגוע בתפקוד היומיומי. לרבים שחוו טראומה יש נטיה להתמכר לסמים ו/או לאלכוהול.

עוד לפני שהקורונה הגיעה התמודדנו עם בעיות נפשיות רבות, לרבות התאבדות ומוות ממנת יתר. לכן עכשיו, יותר מתמיד, חשוב ביותר להפחית את השפעת הטראומה וההשלכות הבריאותיות האחרות.

יש להרכיב צוות ממשלתי שתפקידו לעקוב אחר הטראומה שנוצרה בעקבות הקורונה ולהציע דרכים לטיפול והתמודדות. באם עולה הצורך, יש לתגבר במיידית באזורים בהם יש יותר סיבה לדאגה.

טיפול אונליין - לטפל באנשים מרחוק

שלישית, עלינו לטפל באנשים מרחוק באמצעים טכנולוגיים כגון שיחות וידיאו. אם כמות האנשים בבידוד תעלה, שירותי הטיפול הנפשי צריכים להיות נגישים ובטוחים דרך האינטרנט.

באמצעות טיפול דרך האינטרנט, מטפלים יכולים לתת הערכות, לטפל ביחידים, זוגות ואף משפחות, ואפילו מעקב אחרי טיפול תרופתי. המחקר מראה שטיפול דרך האינטרנט שווה לטיפול פנים-מול-פנים במידת הדיוק, היעילות והאיכות של הטיפול וכן שביעות רצונו של המטופל. זהו כלי חזק מאד להרחבת הטיפול.

מקורות

תקציר מאמר התפרסם ב-The Hill:

Failure to address coronavirus mental health issues will prolong impact

thehill.com/opinion/healthcare/488370-failure-to-address-coronavirus-mental-health-issues-will-prolong-impact

אנשי מקצוע בתחום

חרדה

עוד מאמרים שיעניינו אותך