תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מה הקשר בין שימוש בסמראטפון לבין חרדה ודיכאון?

מה הקשר בין שימוש בסמראטפון לבין חרדה ודיכאון?

צוות בטיפולנט

מחקר חדש של פסיכולוגים מאוניברסיטת אילנוי בחן את הרגלי השימוש בפלאפון ומכשירים חכמים של סטודנטים משלוש מאות אוניברסיטאות שונות. החוקרים גם בחנו את הבריאות הנפשית של הסטודנטים ואת הסיבות שבעטיין הם השתמשו בפלאפון.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שסטודנטים שהשתמשו במכשירים החכמים והפלאפונים שלהם שעות רבות במהלך היום, היו בעלי נטייה גבוהה יותר לדיכאון וחרדה. לאחר ממצא זה, החוקרים חילקו את הסטודנטים לקבוצות, לפי הסיבות לשימוש בפלאפונים ובמכשירים החכמים. הם מצאו כי סטודנטים שהשתמשו במכשירים על מנת להפיג שעמום לא נטו לפתח יותר דיכאון וחרדה. עם זאת, סטודנטים שהשתמשו במכשירים על מנת לווסת את רגשותיהם.

החוקרים שיערו כי השימוש בפלאפונים הופך אצל רבים לצורת התמודדות עם חרדה ודיכאון – על מנת להסיח את הדעת מהרגשות הקשים. עם זאת, הסחת הדעת נוטה לקדם הימנעות ויצירת מנגנוני התמודדות שאינם מועילים להתמודדות עם התחושות הקשות לטווח הארוך, דבר שעלול לקדם דיכאון או חרדה.

מקורות

Panova, T., & Lleras, A. (2016). Avoidance or boredom: Negative mental health outcomes associated with use of Information and Communication Technologies depend on users’ motivations. Computers in Human Behavior, 58, 249-258

תחומי מומחיות:
דיכאון ,חרדה ,חרדה חברתית

אנשי מקצוע בתחום

חרדה

עוד מאמרים שיעניינו אותך