תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

איך מטפלים בבעיות רגשיות אצל ילדים?

איך מטפלים בבעיות רגשיות אצל ילדים?

צוות בטיפולנט

המונח בעיות רגשיות אצל ילדים הוא שם כולל למגוון קשיים רגשיים, התנהגותיים או בין אישיים אשר מופיעים בגילאי הילדות וגורמים למצוקה או פגיעה בתפקודו התקין של הילד. בעיות רגשיות אצל ילדים, שביניהן דיכאון, בעיות התנהגות וחרדה יכולות להיכלל במדריכי האבחון הפסיכיאטרים. עם זאת, הפרעות רגשיות אצל ילדים יכולות לכלול מגוון קשיים אשר אינם עונים לקריטריונים המצדיקים מתן אבחנה פסיכיאטרית, אך מלווים במצוקה וקושי של הילד. כך, למשל, ילדים רבים מתמודדים עם דימוי עצמי נמוך ומיומנויות חברתיות לקויות.

שיטות טיפול אפשריות בבעיות רגשיות אצל ילדים

הפרעות רגשיות אצל ילדים יכולות להופיע במגוון וריאציות ועל טווח רחב של חומרה: הפרעות רגשיות אצל ילדים יכולות להביא לפגיעה קשה בתפקוד הלימודי, הרגשי, ההתנהגותי והחברתי אך גם להביא למצוקה "שקטה" הגורמת למצוקה אך לא לפגיעה בתפקוד.

כיום, ניתן לטפל בבעיות רגשיות אצל ילדים בדרכים שונות. הדרך הנפוצה ביותר של טיפול בבעיות רגשיות אצל ילדים היא פסיכותרפיה - טיפול באמצעות שיחה בו מעובדים הקשיים הרגשיים העומדים בבסיס הסימפטומים ונרכשות מיומנויות התמודדות טובות יותר בתחום בו הילד מתקשה. טיפול בבעיות רגשיות אצל ילדים יכול להיעזר במשחק, אמנות, מוסיקה, תנועה וכן הלאה - אמצעים המסייעים לילד לבטא את עולמו הפנימי בחופשיות. טיפול בבעיות רגשיות אצל ילדים ילווה בהדרכת הורים בה ההורים לומדים להבין באופן מעמיק יותר את מקור קשייו של הילד ואת הדרכים בהן ניתן לסייע לו בהתמודדות.

טיפול בבעיות רגשיות אצל ילדים הוא טיפול יעיל המסייע לילד לא רק להתגבר על הסימפטומים אלא גם לחזק ולממש את יכולותיו וכישוריו בתחום הלימודי והבין אישי. עם זאת, כאשר הטיפול אינו מביא להקלה מספקת ו/או כאשר עוצמת המצוקה או הפגיעה התפקודית גדולות במיוחד, ניתן לפנות גם אל ייעוץ פסיכיאטרי ולשקול האם טיפול תרופתי יכול להביא להקלה מהירה יותר.

היכנסו לקבלת מידע נוסף ואנשי מקצוע בתחום טיפול בילדים

אנשי מקצוע בתחום

טיפול רגשי לילדים

עוד מאמרים שיעניינו אותך