תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

איזו טכניקה טיפולית יכולה לסייע לי?

איזו טכניקה טיפולית יכולה לסייע לי?

צוות בטיפולנט

טכניקות טיפוליות הן שיטות טיפול בהן עשויים להשתמש אנשי מקצוע שונים (פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, מטפלים משפחתיים וזוגיים, יועצים ועוד) המתבססים על גישות טיפול שונות, בהתאם לקשיים הספציפיים המביאים לפנייה לטיפול.

ניתן לחלק את הטכניקות הטיפוליות לשתי קבוצות מרכזיות:

שיטות טיפול כלליות

שיטות טיפול אלו מציעות, בדרך כלל, מודלים טיפוליים או טכניקות ספציפיות המיועדים לטיפול בקשיים והפרעות מסוגים שונים. דוגמאות לשיטות טיפול אלו הן:

טיפול קוגניטיבי התנהגותי: טיפול קוגניטיבי התנהגותי הוא שיטת טיפול קצרת מועד הממוקדת בנטרול דפוסי התנהגות ודרכי חשיבה מגבילים והמרתם בהתנהגויות ותפיסה יעילים יותר. טיפול זה נחשב יעיל במיוחד ומתאים לטיפול בהפרעות חרדה, דיכאון, אימון למיומנויות חברתיות וכן הלאה.

טיפולים דינמיים קצרי מועד: טיפולים דינמיים קצרי מועד הם טיפולים המבוססים על טכניקות דינמיות כהגברת מודעות, התבוננות במאורעות העבר והתייחסות ליחסים הטיפוליים, אך מגבילים את משך הטיפול וממקדים אותו בקושי או קונפליקט מרכזי.

יצירת נרטיב: יצירת נרטיב היא כלי המסייע לטיפול במגוון קשיים במסגרת טיפולים פרטניים, זוגיים ומשפחתיים. מטפלים המשתמשים בטכניקות נרטיביות מתמקדים ביצירה משותפת של נרטיב חדש ויעיל יותר על חיי המטופל ועל בעיותיו, באופן שיאפשר פתיחות לזוויות ראייה ואפשרויות חדשים.

אימון: אימון הוא טכניקה טיפולית המתבססת על הצבת יעדים וקידום מטרותיו של הפונה בזמן קצר. תחום האימון עשוי לסייע במגוון תחומי חיים כתחום התעסוקתי, הזוגי, המשפחתי וכן הלאה.

ביופידבק: ביופידבק הוא שיטת טיפול המבוססת על השגת שליטה בתגובות פיסיולוגיות אוטומטיות. השיטה נמצאה יעילה הן לבעיות רפואיות (מיגרנות, הזעת יתר) והן לבעיות פסיכולוגיות כחרדה, הפרעות שינה וכד'.

היפנוזה: היפנוזה היא טכניקה רפואית-פסיכולוגית המשמשת בעיקר לטיפול בחרדה, כאב כרוני וגמילה מעישון, אכילת יתר וכן הלאה.

טכניקות טיפול לסימפטומים או הפרעות ספציפיות

טכניקות אלו כוללות טיפולים מובנים, קצרי מועד בד"כ, אשר מיועדים לטיפול בסימפטומים או הפרעות נפשיות מסוימות (או אנשים הסובלים מסימפטומים דומים אך אינם מאובחנים כסובלים מההפרעה). דוגמאות לטיפולים מסוג זה הן:

טיפולים בהפרעה פוסט טראומטית: טכניקות טיפוליות קצרות מועד הממוקדות בסימפטומים הפוסט טראומטיים כחשיפה ממושכת ומעבר לטיפול קוגניטיבי התנהגותי (SEE FAR CBTׂ).

טיפול דיאלקטי: טיפול דיאלקטי הוא טיפול מובנה המיועד לטיפול בהפרעת אישיות גבולית או הפרעות התנהגות קשות.

תרפיה בין אישית לדיכאון: תרפיה בין אישית לדיכאון היא טיפול בדיכאון המתמקד בשיפור מיומנויות בין אישיות ויצירת סביבה תומכת במטרה להביא לשיפור גם בסימפטומים הדיכאוניים.

אנשי מקצוע בתחום

ייעוץ טיפולי

עוד מאמרים שיעניינו אותך