תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

כל מה שרציתם לדעת על סקסולוגיה ולא העזתם לשאול

כל מה שרציתם לדעת על סקסולוגיה ולא העזתם לשאול

צוות בטיפולנט

סקסולוגיה הוא תחום העוסק במדעי המיניות, ומתמקד בייעוץ וטיפול של בעיות שונות הקשורות לתפקוד המינית. סקסולוגיות הן לרוב מטפלות המתמחות באחד ממקצועות הרפואה והטיפול, כמו למשל פסיכולוגיות קליניות, עובדות סוציאליות, מרפאות בעיסוק ורופאות. בדרך כלל, אנשים פונים לטיפול אצל סקסולוגית כאשר מתעוררות בעיות הקשורות לתפקוד המיני ולהנאה מיחסי המין. בקרב גברים, הבעיות השכיחות הינן קושי להגיע לזקפה או לחילופין שפיכה מוקדמת או מעוכבת, ואילו בקרב נשים, נפוצים יותר קשיים להגיע לאורגזמה, כאבים בזמן חדירה ואי חשק מיני. חשוב לזכור כי מרבית האנשים חווים בעיות בתפקוד המיני בשלב כלשהוא בחייהם, כתלות בפרטנר, במצבם הגופני והבריאות, במצב הרוח ועוד. בפרט, כדאי לפנות לסקסולוגית כאשר בעיות אלו מתרחשות לעיתים קרובות וגורמות למצוקה משמעותית אצל האדם או למתחים במערכת היחסים.

האם כדאי להגיע לבד או ביחד?

לא פעם אנשים מגיעים לסקסולוגית לבדם, ללא תלות בקיומו של בן-זוג. כך למשל, כאשר גבר רווק סובל מבעייה בשפיכה המוקדמת ובשל כך נמנע מהכרויות רומנטיות עם נשים. במקרה זה הטיפול יהיה פרטני. לצד זאת, כאשר מדובר בבעיה בתוך המערכת הזוגית, תהיה תועלת רבה בהגעה של שני בני הזוג יחד לטיפול. והרי שפעמים רבות, אף אם הבעיה היא אצל אחד מבני הזוג, יש לה השפעה משמעותית מאוד גם על בן הזוג השני ועל ההרמוניה במערכת היחסים. למשל, בת זוגתו של גבר הסובל מבעיות זקפה יכולה להרגיש דחויה ולא מושכת בעיניו, ואילו בן זוגה של אישה שסובלת מכאבים בחדירה עלול לפתח חשש רב מלפגוע ולהכאיב לה בזמן קיום יחסי המין. כשמגיעים לטיפול הזוגי ביחד, נוצרת חוויה של שותפות ולקיחת אחריות משותפת על הקשיים.

לדבר על מיניות באווירה תומכת ובטוחה

הטיפול אצל הסקסולוגית יתחיל בהערכה של הבעיה וניסיון לזהות את תולדותיה. לרוב יעשה בירור האם מקור הבעיה הוא רפואי, רגשי או זוגי, ואולי בכלל שילוב של כמה גורמים. לא פעם ייקח זמן מה להרגיש בנוח לשוחח על נושאים אלה, שכן מרביתנו חשים מבוכה בבואנו לדבר אודות מיניות ולכן גם מתקשים לבטא את צרכינו. עם זאת, תהיו בטוחים כי למטפלת יש ניסיון עם זוגות רבים, והיא תוכל לסייע לכם לקבוע גבולות לשיח שיהיו נוחים לכם, באווירה מכילה ובטוחה. בהקשר זה חשוב להדגיש כי בדומה לכל תהליך טיפולי, כל התכנים העולים במהלך הפגישות הינם חסויים, בהתאם לחובת שמירת הסודיות המוגדרת על פי חוק. בנוסף, נהוג לבצע הסכם משותף יחד עם בני הזוג, לפיו הדברים העולים במהלך טיפול נשמרים בחדר. נושא זה, כמובן, נתון לשיקולכם; במהלך הטיפול אתם עשויים להתוודע לעובדה כי בעיות דומות מלוות זוגות רבים בחייהם, ואולי תחליטו דווקא לשתף את הקרובים לכם בתהליך המשמעותי שהנכם עוברים, ואפילו להתייעץ איתם על הנושא באופן פתוח וחופשי.

אז אל תתנו למבוכה לעצור אתכם

פעמים רבות הפנייה לטיפול בתחום המיני מלווה בחששות והיסוסים. לעיתים, לוקח זמן רב עד שעושים את הצעד הממשי. חששות אלו הינם נורמליים ולעיתים קרובות מתפוגגים לאחר שמתחילים בטיפול עצמו. אל תתנו למבוכה ולקושי הראשוני למנוע ממכם את הפנייה לעזרה ואת האפשרות לחיי מין מהנים ומספקים.

תחומי מומחיות:
טיפול מיני

אנשי מקצוע בתחום

טיפול מיני

עוד מאמרים שיעניינו אותך