תפריט נגישות
חיפוש

4 לפנות בוקר לא נרדמת: טיפול בנדודי שינה בלי לצאת מהמיטה

4 לפנות בוקר לא נרדמת: טיפול בנדודי שינה בלי לצאת מהמיטה

פורסם על ידי צוות בטיפולנט

מי מאיתנו לא מצא את עצמו מתהפך במיטה ולא מצליח להירדם? רבים מהמבוגרים סובלים מפעם לפעם מסימפטומים של קשיי שינה, אבל כשזה הופך להיות כרוני יכול להיות שמדובר בהפרעת נדודי שינה (אינסומניה). נדודי שינה גורמים לסבל רב, משבשים את היום, ויוצרים מעגל של סבל. החדשות הטובות הן שטיפולים חדשים- פסיכולוגים ותרופתיים- מפותחים בשנים האחרונות, ומסייעים להפחית נדודי שינה. כדי לאפשר ליותר מטופלים ליהנות מטיפולים יעילים וזמינים לנדודי שינה, חוקרים החלו לפתח גם טיפולים מבוססי-אינטרנט המיועדים לאלו שסובלים מהפרעה זו.

דוגמא לטיפול עדכני ומעניין הוא טיפול קוגניטיבי-התנהגותי מבוסס-אינטרנט, שנבדק במחקר מינואר 2017, ונמצא יעילה בהפחתת סימפטומים של אינסומניה אצל הסובלים מכך. לפי המחקר, 56.6% מאלו שקבלו את הטיפול לא סבלו מאינסומניה בתשאול לאחר שנה. עם זאת, יש לסייג ולציין שבמחקר לא נבדקו מדדים אובייקטיביים של שינה, אלא רק מדדי דיווח עצמי. הטיפול נמצא אפקטיבי יותר ממתן מידע אינטרנטי בנושא בלבד, ויעילותו דומה לזו של טיפול קוגניטיבי-התנהגותי פנים-אל-פנים.

אנשי מקצוע המטפלים דרך האינטרנט   מאמרים מומלצים על טיפול דרך האינטרנט

אז אם אתם סובלים מנדודי שינה, דעו ששיש טיפולים שיכולים לסייע לכם לישון יותר טוב. טרם ידוע מתי הטיפול מהמחקר יוצע בצורה רחבה לציבור, אך עד אז ניתן לפנות למטפלים בתחום טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, או לחפש מגוון אפליקציות להקלה על נדודי שינה מבלי להצטרך לצאת מהבית (או מהמיטה).

היכנסו לקבלת מידע נוסף אודות אינסומניה

Ritterband, L .M., Thorndike, F P., Ingersoll, Karen S., et al. (2017). Effect of a Web-Based Cognitive Behavior Therapy for Insomnia Intervention With 1-Year Follow-up. JAMAPsychiatry. 74(1):68-75

אנשי מקצוע בתחום

טיפול דרך האינטרנט

עוד מאמרים שיעניינו אותך