תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

אופטימיות זה בריא?

אופטימיות זה בריא?

צוות בטיפולנט

אופטימיות מוגדרת כתפיסת עולם המתמקדת בהיבטים החיוביים של החיים ושל בני אדם, או כפי שנהוג לומר- אופטימיות משמעה התמקדות בחצי הכוס המלאה. מחקרים מצביעים על כך שאנשים פסימיים הם ריאליסטיים ותופסים את המציאות באופן מדויק יותר ביחס לאנשים אופטימיים, אך אין ספק שביחס לפסימיות, אופטימיות מהווה דרך חיים קלה ונעימה הרבה יותר: אנשים פסימיים סובלים פעמים רבות מדיכאון וחוסר מוטיבציה, בעוד שאופטימיים נוטים להרגיש טוב יותר, לפתח יוזמות ולקחת סיכונים בעלי פוטנציאל לקידום אישי.

מעבר לרווחים הרגשיים הנלווים לעמדה של אופטימיות, מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת אילינוי בארה"ב מצביע על כך שלאופטימיות יש גם השלכות בריאותיות.

במחקר הוערכה הפעילות הלבבית של למעלה מ-5,000 אנשים בגילאי 45-84. הנבדקים מילאו גם שאלון דיווח עצמי אשר עסק בבריאותם הנפשית, ברמת האופטימיות שלהם ובבריאותם הפיסית.

ממצאי המחקר הצביעו על כך שמרבית הנבדקים האופטימיים היו במצב לבבי טוב פי שניים ביחס לנבדקים הפסימיים. כמו כן, האופטימיים נהנו מרמות סוכר וכולסטרול מאוזנות יותר, היו אקטיביים יותר מבחינה גופנית, שמרו על משקל תקין ונטו פחות לעישון ביחסי לפסימיים.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול נפשי

עוד מאמרים שיעניינו אותך