תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

טיפול נפשי - מתי צריך ללכת?

טיפול נפשי - מתי צריך ללכת?

צוות בטיפולנט

כולנו מתמודדים במהלך חיינו עם קשיים, משברים, מגבלות אישיות ואתגרים. תוהים מתי כדאי להתמודד באופן עצמאי ומתי כדאי לפנות לטיפול נפשי? התשובה אינה חד משמעית. אנשים שונים זה מזה במידה בה הם נכונים לקבל עזרה, במידת התמיכה החברתית הזמינה עבורם ובמידה בה הם מעוניינים להפוך את המשבר או הקושי הנפשי למקור להרחבת ההכרות שלהם עם עצמם. עם זאת, באופן כללי ניתן לומר כי במקרים מסוימים מומלץ לפנות לטיפול נפשי: 

מצוקה נפשית מתמשכת: קשיים נפשיים מתמשכים שביניהם דיכאון, חרדה, הפרעות אכילה וכן הלאה נוטים להתקבע ולהביא לא רק למצוקה אלא גם לפגיעה בהיבטי חיים נוספים ולתחושת ייאוש וחוסר אונים - אשר בתורם מחמירים את המצוקה המקורית. לכן, מומלץ לפנות אל טיפול נפשי ולמנוע את מעגל קסמים שלילי זה.

פגיעה תפקודית: כאשר מצוקה נפשית או קשיים התנהגותיים גורמים לפגיעה בתפקוד הרגשי (התפרצויות זעם, התקפי בכי), ההתנהגותי, התעסוקתי או הבין אישי, מומלץ לפנות אל טיפול נפשי שיאפשר עיבוד של מקור הקשיים והקניית מיומנויות התמודדות.

התמודדות עם אירוע משבר: אירועי משבר כאובדן, טראומה, חולי, גירושים, פיטורים וכן הלאה מציבים בפנינו אתגר השוחק את הכוחות והמשאבים הנפשיים, ובמצבים אלו טיפול נפשי יכול לסייע בצורה משמעותית.

דפוסי התנהגות הרסניים: לכולנו יש דפוסי התנהגות המקשים עלינו ועל סביבתנו, אך כאשר דפוסי התנהגות אלו פוגעים בנו ובסובבים אותנו בצורה משמעותית, כדאי לפנות אל טיפול נפשי. כך, למשל, במקרים של קשיי התמדה במקום עבודה, שימוש בחומרים ממכרים, אימפולסיביות וכן הלאה - טיפול נפשי יכול לסייע ולחזק את הוויסות והשליטה בהתנהגות.

תקיעות: אנשים רבים פונים אל טיפול נפשי מתוך תחושה שהם "תקועים" בתחום הזוגי, בקריירה ובהיבטי חיים אחרים. במצבים אלו טיפול נפשי מסייע בהבנת מקור הקושי והתגברות עליו.

קשיים בין אישיים: קשיים בין אישיים יכולים להתבטא במגוון היבטים שביניהם קושי ביצירת זוגיות, עימותים בין אישיים, קשיי התמודדות עם סמכות, בדידות חברתית ועוד. במצבים אלו טיפול נפשי מאפשר עיבוד של המקור לקשיים, רכישת מיומנויות בין אישיות טובות יותר והרחבה של היכולת ליצירת ושימור קשרים בין אישיים.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול נפשי

עוד מאמרים שיעניינו אותך