תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

כיצד ניתן להקל על נוער להט"ב מניסיונות אובדניים?

כיצד ניתן להקל על נוער להט"ב מניסיונות אובדניים?

צוות בטיפולנט

ידוע כי אחוז ההתאבדויות בקרב בני נוער מקהילת הלהט"ב גבוהים במיוחד, נשאלת השאלה כיצד ניתן להקל על הקשיים המובילים בני נוער אלה לנסיונות אובדניים?

מחקרים קודמים מצאו כי בני נוער שיש להם מערכות יחסים תומכות עם מבוגרים מחוץ לבית הספר הם בעלי סיכוי נמוך יותר למחשבות ותוכניות אובדניות. לסביות, הומואים, ביסקסואלים ובני נוער שעדיין מתחבטים בנושא המיניות שלהם, הם בעלי סיכוי נמוך יותר לקבל תמיכה של אדם מבוגר לעומת בני גילם ההטרוסקסואליים, זאת עולה ממחקר שהתפרסם בספטמבר השנה.

החוקרים אספו מידע מ-22,843 תלמידי תיכון. דרך דיווח עצמי של בני הנוער, בדקו החוקרים האם האורינטציה המינית משפיעה על הסיכוי לתמיכת מבוגר והאם אורינטציה זו משפיעה על הקשר בין תמיכת מבוגר והתאבדות.

נמצא כי אכן בני נוער אלו מקבלים פחות תמיכה. אך מעבר לזה, גם כאשר בני נוער אלה מקבלים תמיכה ממבוגר, השפעתה של תמיכה זו נמוכה והיא מגנה עליהם פחות ממחשבות ונסיונות אובדניים. אם כן, לא רק שבני נוער אלה מקבלים פחות תמיכה, כאשר הם כן מקבלים תמיכה היא עדיין לא מספקת.

זכרו כי בני נוער מהקהילת הלהט"ב מועדים להתנהגות אובדנית יותר מבני גילם ההטרוסקסואלים, עודדו אותם לקבל תמיכה וסייעו להם ככל האפשר. כך תוכלו להציל חיים.

מקורות

Coulter, R. W., Kessel Schneider, S., Beadnell, B., & O’Donnell, L. (2016). Associations of Outside-and Within-School Adult Support on Suicidality: Moderating Effects of Sexual Orientation‏

אנשי מקצוע בתחום

טיפול לקהילה הגאה

עוד מאמרים שיעניינו אותך