תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

איזה מין טיפול - מהו טיפול מיני ואיך הוא יכול לעזור לכם?

איזה מין טיפול - מהו טיפול מיני ואיך הוא יכול לעזור לכם?

צוות בטיפולנט

אם אתם מרגישים קשיים בחיי המין שלכם, יש לנו חדשות טובות! – מחקרים מראים שבשני שליש מהמקרים, טיפול מיני יכול לעזור. למרבה הצער, אנשים רבים חוששים מהמונח ״טיפול מיני״. אך אל דאגה, אתם לא צריכים לבצע שום אקט מיני מול המטפל ואין סיבה שטיפול כזה יגרום לכם בושה או מבוכה.

מה זה בכלל טיפול מיני?

טיפול מיני הוא טיפול פסיכותרפיה בדיבור, בו למטפל יש הכשרה מיוחדת בכדי להתמודד עם קשיים מיניים. במסגרת הטיפול ישנה התמקדות בחוויה המינית והרגשית, ומטפל מיני עשוי לשלוח אתכם הביתה עם "שיעורי-בית" בהתאם לצרכים שלכם. הטיפול המיני הומצא בשנות ה-60, כשוויליאם מאסטרס ווירג׳יניה ג׳ונסון הראו שחינוך מיני, לצד טכניקות ארוטיות מסוימות, יכולים להביא לשיפור ניכר בחיי המין.

מה ההבדל בין טיפול מיני לטיפול זוגי?

טיפול זוגי בדרך כלל מתמקד בתקשורת בין בני הזוג וסוגיות שונות של דינמיקה ושליטה ביניהם – כמו כיצד הזוג מקבל החלטות משותפות ומגשר על פערים. כאשר זוגות מגיעים לטיפול מיני לעומת זאת, חיי המין שלהם עומדים בדרך כלל במרכז הטיפול. בנוסף, על אף שמרבית הטיפולים המיניים מתבצעים בזוג, ניתן להיוועץ במטפל מיני גם באופן פרטני ולעיתים לאחד מבני הזוג יש צורך בהתמודדות עם קשיים אישיים שלו בתחום המיני.

יש לציין כי אף על פי שאנשים רבים עשויים לגלות העדפה לגבי המגדר של המטפל או המטפלת המיניים, מחקרים מראים שאין לכך חשיבות גדולה בסיכויי ההצלחה של הטיפול.

מה הן הבעיות הנפוצות שמביאות לפנייה לטיפול מיני?

הבדלי תשוקה

ממצאים מחקריים מצביעים כי בשני שליש מהמקרים, גברים רוצים תדירות גבוהה יותר של יחסי מין מנשים, ואילו בשליש מהמקרים המצב הפוך ונשים רוצות תדירות גבוהה יותר מגברים. הבדלי תשוקה יכולים גם להיות קשורים לזמן בו בני הזוג מעוניינים במין, ולא בהכרח לתדירות (לדוגמא, בערב או בבוקר). מצבים של הבדלי תשוקה יכולים להתרחש גם כאשר מדובר בזוגות בני אותו המין (זוג גברים או זוג נשים) אך כך או כך, טיפול מיני יכול לסייע לגשר עליהם.

קשיי זקפה

רבים פונים לטיפול מיני על רקע קושי בעוררות מינית וזקפה. מעניין לדעת כי בעוד שמחקרים מצאו שבשימוש בוויאגרה או תרופות דומות כ-38% מהגברים חוו שיפור בזקפה, השילוב עם טיפול מיני הוביל לשיפור בקרב כ-66% מהגברים.

אובדן חשק מיני (ליבידו)

סיבה נוספת לפנייה לטיפול מיני יכולה להיות אובדן או ירידה בחשק המיני. גורמים אפשריים לכך יכולים להיות קשיים במערכת היחסים, קושי אישי מהעבר, מצבים רפואיים, תופעות לוואי של תרופה מסוימת או אירועי חיים מלחיצים. בעוד שבמצבים רפואיים יש לפנות לטיפול רפואי, כאשר המקור הוא רגשי או גופני-רגשי, הטיפול המיני יכול לסייע לברר את מקור הבעיה ולטפל בה.

הימנעות ממין

חלק מהפונים לטיפול מיני מעידים על התנזרות ממין, שיכולה לנבוע ממגוון סיבות, כמו למשל פחד ממין או חרדה חברתית חריפה במיוחד.

כאב (בקרב נשים) במהלך יחסי מין

עוד גורם נפוץ לפנייה לטיפול מיני היא חוויה של כאב במהלך קיום יחסי מין, שאיננה ממקור פיזיולוגי, אצל נשים בעיקר. גורמים אפשריים לכאב מסוג זה יכולים לכלול בעיה רפואית, חרדה, לחץ, טראומה מהעבר או תופעות לוואי של גלולות למניעת הריון. כאשר אין צורך או אפשרות לפתרון רפואי, הטיפול המיני יכול ללוות את תהליך ההתמודדות עם הכאב וההפחתה שלו.

האם כדאי לי ללכת לטיפול מיני?

אם הבעיה היא פונקציונלית בלבד, כמו זקפה או כאב במהלך יחסי מין, כדאי להיוועץ גם ברופא. לאחר שנשללה בעיה רפואית, בטיפול מיני ניתן להתייחס להיבטים נוספים של הבעיה, שכן יחסי מין לא קשורים רק לאיברים אינטימיים. בטיפול מיני מבררים מה הקושי ומה השאיפה של כל אחד מבני הזוג בנוגע לחיי המין שלהם. הרבה מהעבודה במהלך הטיפול עשויה לסוב סביב חינוך מיני. כמו כן, במהלך הטיפול המטפל ישאף להבין את מערכת היחסים בין בני הזוג, את הטרמינולוגיה בה הם משתמשים בחיי היום-יום, ואת הציפיות של כל אחד מהם. כאמור, טיפול מיני עובד בשני שליש מהמקרים, אך גם במקרים בהם אין שינוי ממשי בחיי המין, הוא יכול לסייע לבני הזוג להבין זה את זה טוב יותר, ולקרב ביניהם – גם זה כמובן הישג משמעותי.

מקורות

תרגום ועריכת מאמרים מאתר Psychology today:

www.psychologytoday.com/us/blog/all-about-sex/201308/sex-issues-driving-you-crazy-sex-therapy-usually-helps

www.psychologytoday.com/us/blog/sex-sociability/201307/sex-therapy-clearing-some-confusions

תחומי מומחיות:
טיפול מיני

אנשי מקצוע בתחום

טיפול מיני

עוד מאמרים שיעניינו אותך