תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מה בין הפרעות קשב וריכוז לבין אורח חיים לא בריא?

מה בין הפרעות קשב וריכוז לבין אורח חיים לא בריא?

צוות בטיפולנט

ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז נוטים לחיות אורח חיים פחות בריא מילדים ללא הפרעות קשב וריכוז, כך מצא מחקר שהתקיים באוניברסיטאות וושינגטון ופורטלנד. במחקר החוקרים בחנו כ-300 ילדים, רובם בעלי הפרעת קשב וריכוז מאובחנת, והשווה את התנהגותם ואורח חייהם לאלו של ילדים ללא הפרעת קשב וריכוז שהשתתפו במחקר. ההשוואה בוצעה על ידי שאלונים על התנהגות ואורח החיים של הילדים שמילאו הורי הילדים.

איכות אורח החיים הוגדרה על פי ההתנהגויות הבאות: כמות צריכת משקאות ממותקים, כמות שתיית מים, נטילת ויטמינים, זמן קריאה, זמן מסכים ביום (טלוויזיה, מחשב, סלולרי וכן הלאה), כמות פעילות גופנית ביום, ושעות שינה בכל יממה.

החוקרים מצאו כי ילדים ללא בעיות קשב וריכוז נוטים לבצע התנהגויות בריאות כמעט פי 2 מילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. כלומר – ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז נוטים לחיות אורח חיים הרבה פחות בריא מילדים ללא הפרעות קשב וריכוז.

יש לציין כי החוקרים בדקו שגורמים כגון גיל, מין, רמת אינטליגנציה, שימוש בתרופות להתמודדות עם הפרעות הקשב והריכוז ורמת הכנסה משפחתית לא הטו את התוצאות, והתוצאות דלעיל הנן תוצאות לאחר ניטור המשתנים הללו.

מקורות

Holton, K. F., & Nigg, J. T. (2016). The Association of Lifestyle Factors and ADHD in Children. Journal of attention disorders, 1087054716646452

תחומי מומחיות:
ADD ,הפרעות קשב וריכוז - ADHD

אנשי מקצוע בתחום

הפרעות קשב וריכוז - ADHD

עוד מאמרים שיעניינו אותך