תפריט נגישות
חיפוש

אודותי

שמי דורית גרומן, נשואה ואם לשלשה ילדים.

רקע רב בעבודה טיפולית וחינוכית בילדים ונוער.

כמטפלת התחזקה בי ההבנה והמוטיבציה לסייע לילדים והורים באופן ממוקד יותר ,בצרכיו הרגשיים של הילד, תוך תיווך והתערבות במערכות ההקשרות והתקשרות של הילד עם הדמויות המשמעותיות בחייו. ילדים רבים מתקשים להשלים את שלבי ההתפתחות החיוניים להם בשל קשיים אובייקטיביים הקיימים בסביבתם וכן בשל קשיים מולדים המאלצים אותם להתמודד עם האתגרים השונים.

בלימודי הטיפול כתואר שני התמחתי בפסיכודרמה בשילוב אומניות . ובשנים האחרונות אני משלבת את הגישה הקוגניטיבית ההתנהגותית שהתמחיתי בה ,במסלול דו-שנתי המותאם בילדים ונוער בבית החולים שניידר.
הדרכת ההורים הינה חלק בלתי נפרד מהטיפול בילד ומשפחתו. המסע לשינוי ושיפור איכות חייו של הילד והקשר המשפחתי , הינו מעמיק, מרגש ,שואף למודעות עצמית ,רגישות ושיח פתוח ומכבד בין שותפיו.

השכלה אקדמאית והכשרה

* לימודי פסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית (cbt) לילדים ונוער בבי"ח שניידר.

* תואר שני M.A - תרפיה בפסיכודרמה, שלוחת 'אוניברסיטת לסלי'

סטאז' כולל:
ü התמחות במסגרת השרות הפסיכולוגי של מועצת קדימה- צורן – עבודה בבתי ספר.
ü עבודה עם אוכלוסייה מתחום בריאות הנפש, בית החולים 'שלוותה'.

*תואר ראשון בחינוך B.ED ותעודת הוראה, התמחות בדרמה יוצרת ותיאטרון, מכללת 'סמינר הקיבוצים'.

ניסיון מקצועי

*בעלת קליניקה פרטית. טיפול בילדים ,נוער והדרכות הורים.

* מנהלת תחום טיפול בבית ספר לחינוך מיוחד בית אקשטיין- לקויות למידה מורכבות והפרעות קשב.

*מטפלת בפסיכודרמה בשילוב אומנויות וCBT, במסגרת בית הספר "בית אקשטיין- אבן יהודה"- חינוך מיוחד יסודי לילדים בעלי הפרעות רגשיות ונפשיות.

*מטפלת בפסיכודרמה בשילוב אומנויות במסגרת מת"י- משרד החינוך
• תרפיה פרטנית וקבוצתית עם תלמידי כיתת חינוך מיוחד במסגרת בי"ס יסודי וחט"ב.
• תרפיה עם תלמידי שילוב בחינוך הרגיל.
• עבודה מול צוות רב מקצועי פנים וחוץ ארגוניים.
• הטיפולים מלווים בהדרכה מקצועית מטעם מת"י.

* מנחה-מרצה במסגרת השתלמות במרכז הדרכה של משרד החינוך בנושא:

"הכשרת מורים בשימוש בכלים קוגניטיביים- התנהגותיים בהתמודדות עם הפרעות רגשיות התנהגותיות סיכוניות בקרב ילדים ובני נוער".

*מנחת קבוצות פסיכודרמה בשילוב אומנויות בבתי ספר ובגנים-משרד החינוך.
התפקיד כולל:
• שימת דגש על התפתחות והתקדמות הילדים, תוך הפעלות, משחקים וסיפורים, יחס חם ואישי.
• יצירת 'במה' להתבטאותו האישית של כל ילד וילד, תוך שימוש בכלים טיפוליים וידע נרכש.
• יצירת שותפות וקרבה בין הילדים לבין עצמם, חיזוק תחושת השייכות שלהם ועידוד הביטחון.
• לימוד ופיתוח מיומנויות חברתיות ודפוסי התקשרות על פי ערכים נורמטיביים של החברה.
• שימוש כ'אוזן קשבת' וכדמות אם לכל דבר ועניין, עבודה פרטנית וקבוצתית, פעילויות פנים וחוץ.

*מורה בכירה, מחנכת כיתות ורכזת תחום.

* התוכן המפורסם בדף זה אודות המטפל הינו באחריות המטפל בלבד