תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י א ב - 11/12/2019 01:19:42

    היי, איך אני חושב איך אני ארשום בצורה הכי קצרה ובכל זאת להציג את התמונה המלאה.

    טוב אני בן 27, די תקוע בקבלת ההחלטות שלי ומה לעשות בשביל לשנות דברים.
    לפעמים אני מרגיש שאין לי את היכולות לעשות וגם כשאני עושה דברים
    אני לרוב נכשל בהם, תחושות כישלון ופערים שמלווים אותי במשך כל חיי עוד מימי הלימודים בבית-הספר מה שמביא אותי למחשבה שאין בי יכולות לממש דברים שאני רוצה לעשות, מן הסתם זה מדכא וגם גורם לי פחות לשאוף ולתכנן לעתיד.
    הרבה שאלות ששואלים קרובים אליי לגבי "העתיד" ו"התקדמות" ולהסתכל על ה"סובבים" אותך, שאלות על מה אני עושה בחיים שקשה לי לענות עליהם בשל המצב.

    הלכתי לטיפול אצל פסיכולוגית תעסוקתית שלא הניב מכך כלום מעבר לכך שהם הפנו אותי לאבחון דידקטי במכון כלשהו כי המטרה הייתה ללכת ללימודים גבוהים. האבחון לא העלה דבר שקשור לבעיות למידה.
    המשיך בכך שבכל זאת ניסיתי להתמודד בכוחות עצמי עם כל מיני דברים ולדחוף את עצמי לעבר מטרה מסוימת ופשוט נכשלתי, למדתי וניגשתי לשני מבחני פסיכומטרי ואיני עומד בתנאי הקבלה לאן שרציתי, הייתי שמח לעשות מבחן מותאם אבל אין באבחון הצדקה לכך, כן מרגיש שיש לי קשיים לימודיים.

    וזה פשוט מחזיר אותי לתקופות בחיי שהייתי נכשל ושהרמתי ידיים, כתוצאה מכך אין לי ת. בגרות, אני לא רוצה להרים ידיים שוב ואני נאבק עם עצמי לשינוי בחיי. אבל כל כישלון רק מגביר את החרדה שלא אצליח להגשים דברים ואת הרצונות שלי עד שאני חושב שמשהו דפוק בי ואני מחפש לזה איזה ישועה.

    חיפשתי פסיכולוגית עם הכשרה בתחום בעיות קשב-ריכוז, לקויות למידה באיזור מחייתי, קיבלתי רשימה דרך קופ"ח של פסיכולוגים/פסיכיאטרים. בררתי שתיים שמאוד רציתי וניסיתי ליצור קשר מתוך רשימה מכובדת של אנשי מקצוע, הראשונה אינה פנויה והשנייה אינה זמינה בטלפון.

    בקיצור אני קצת אובד עצות וכיוונים אני מתבגר ומרגיש שמבזבז את הזמן והשנים ובסוף אמשיך לעסוק במה שאני עושה כיום בחיי, שזה עבודה לא מקצועית בשכר שקרוב למינימום וכך יראו חיי, זה העתיד שלי כך הוא הולך להיראות לא רוצה להגשים את הנבואה והוויז'ן הזה שאני רואה בראש. מרגיש אשר יגורתי בא לי.

    רוצה לציין שיש שני כיוונים מקצועיים שנוגדים אחד את השני
    בשניהם יש קשיים להשגת המטרה שאני לא יודע איך לפתור לבד.

    שלום לך.


    מתוך הדברים שאתה מתאר עולים שני היבטים. 


    אחד נוגע לקושי הלימודי ולמעגל השלילי והמתסכל של קושי-חרדה-היעדר ביטחון עצמי אשר מזינים זה את זה באופן שסביר להניח שאכן פוגע ביכולתך ללמוד ולהצליח. לצד היבט זה, נדמה לי שמתקיים היבט נוסף אשר נדמה לי שאינו קשור רק לקושי הלימודי ולהשפעותיו השליליות המצטברות אלא לחוויתך הרגשית. אתה מתאר קושי בקבלת החלטות, חרדה וחוסר ביטחון אומון בעצמך ואני נוטה לשער שאלו קשורים לא רק בעניין הלימודי אלא בהיבטים רגשיים נוספים. במובן זה, יתכן שהמיקוד בטיפול בהיבט הלימודי מחמיץ עיבוד ועבודה סביב היבטים רגשיים נוספים אשר מונעים ממך להתקדם. לאור זאת, ולאור התייחסותך לכך שהתערבויות בהיבט התעסוקתי-לימודי לא סייעו עד כה, אני מציעה לשקול פנייה אל טיפול פסיכולוגי "רגיל", בגישה פסיכודינמית, בו תוכל אולי להבין מפרספקטיבה אחרת את הקשיים- ולתת להם מענה מסוג שונה שאולי יוכל להקל ולהביא לשינוי משמעותי יותר.


    ליטל


    תוכל לקבל כאן רשימה של מטפלים שמתמחים בטיפול פסיכודינמי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו