תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מרפאות ויחידות לטיפול בהתמכרויות

צוות בטיפולנט

מרפאות לטיפול בהתמכרות לחומרים או להתנהגויות ממכרות מספקות טיפול תרופתי תומך גמילה וטיפול בהיבטים הפסיכולוגיים והסוציאליים המובילים או משמרים את הפרעת ההתמכרות. מעבר לכך, המרפאות נותנות תמיכה והדרכה למשפחתו של המכור, ולעיתים מסייעות גם כשהוא אינו מעוניין להגיע לטיפול.

מידע נוסף על טיפול בהתמכרויות >> לקווי חירום למתמודדים עם התמכרויות >>

מרפאות לטיפול תרופתי תומך גמילה מחומרים פסיכואקטיבים

תהליך גמילה מחומרים פסיכואקטיבים דורש התייחסות רפואית ל'תסמיני הגמילה' שעלולים להחזיר את המטופל לשימוש בסם. משום שהטיפול במקרים אלו כולל טיפול תרופתי תומך גמילה (כגון מתדון או בופרנורפין) המרפאות מפוקחות על ידי משרד הבריאות. ניתן למצוא במאגר המרפאות האמבולטוריות לטיפול בהתמכרות לסמים את רשימת המרפאות המלאה. 

הטיפול במרפאות מיועד לאנשים מכורים לחומרים פסיכואקטיבים שהינם בעלי יכולות התמודדות גבוהות ובעלי רשת תמיכתית חברתית ומשפחתית, המסוגלים לעבור תהליך גמילה שלא במסגרת פנימייתית (אשפוזיות). המסגרת הטיפולית דורשת הגעה יום יומית אל המרפאה. ניתן לפנות למרפאות באופן ישיר. בתהליך הקבלה יש להצטייד במכתב מרופא משפחה, ובמידת הצורך ידרשו בדיקות מעבדה. העלות נקבעת בהתאם לדרישת כל מרפאה.

טיפול ושיקום במסגרת משרד הרווחה

טיפול עבור בוגרים

יחידות אמבולטוריות לטיפול ושיקום מבוגרים עם בעיית סמים והימורים במסגרת המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות. הטיפול ביחידות הוא מקומי לתושבי היישוב.

עבור: לגברים ונשים מעל גיל 18 המשתמשים בחומרים פסיכו-אקטיבים (סמים, אלכוהול), מכורים להימורים, קניות וגיימינג, כולל אלה שמיוצבים על טיפול תרופתי, או שאובחנו בתחלואה כפולה וכן נפגעים עקיפים.
מיקום: ברשויות המקומיות ברחבי הארץ.
עלות: השירות כרוך בהשתתפות עצמית של 50 ש״ח לחודש.

מוקד 118

טיפול עבור נוער

משרד הרווחה מפעיל את השירות עבור נערות ונערים הזקוקים לליווי וטיפול בקהילה שיעזרו להם בתהליך החזרה לתפקוד תקין, חסרי עורף משפחתי, חסרי מסגרת חינוכית/תעסוקתית, בני נוער החווים תחושת מצוקה, ניתוק רגשי והזנחה משפחתי וחברתי.

עבור: מרכזי היום מיועדים לבני נוער בגיל 18-12 המשתמשים בסמים, אלכוהול או התנהגות ממכרת (כמו הימורים, מסכים, גיימינג).
מיקום: ברשויות המקומיות ברחבי הארץ.
עלות: ממומן על ידי משרד הרווחה, ללא השתתפות עצמית.

מוקד 118

מרפאות לטיפול בהתמכרויות 

המרכז הישראלי להתמכרויות (ICA) - ביה״ח לב השרון

המרפאה להתמכרויות ותחלואה כפולה בהנהלתו של פרופ׳ שאול לב-רן מספקת מענה אינטגרטיבי, רב-מערכתי, למגוון המצבים, התופעות והבעיות האופייניים להתמכרויות ולהפרעות פסיכיאטריות נלוות. הטיפולים מתקיימים כפעם בשבוע, למעט ייעוץ פסיכיאטרי המתקיים לפי שיקול הפסיכיאטר המטפל. ניתן לפנות גם בטופס הפניה לטיפול במרפאה.

מיקום: נתניה - אזור התעשייה פולג, ברחוב הצורן 2, (פינת רחוב המחשב 8), מתחם A, קומה 2.

עלות: טופס 17 התחייבות מקופ״ח. לחילופין, מזומן או ביט במחירון הבא: אינטייק ₪180, מעקב ₪50, קבוצה ₪50, פרטני ₪100 ומשפחתי או זוגי ₪100.

09-9789501

עמותת אפש״ר - היחידה לטיפול בהתמכרויות

העמותה מפעילה מרכזים טיפוליים לנפגעי התמכרויות, כגון הימורים, קניות, עבודה, שימוש יתר באינטרנט ועוד. כמו כן, מקיימים הדרכות הורים לנוער.

מיקום: מרכז טיפולי גדול ברמת גן. בנוסף - שלוחות טיפוליות ברחובות, בירושלים ובראש פינה.

עלות: 300 ש״ח למפגש, אך ישנם אפשרויות סבסוד רחבות, במיוחד עבור התמכרות להימורים.

03-6733228

עמותת מיל״ה - המרכז הישראלי להימורים

המרכז הישראלי לטיפול בהימורים מציע איבחון וטיפול לבעיית ההימורים למהמר ולבני משפחתו. במרכז מספקים טיפולים פרטניים, קבוצתיים, משפחתיים, ייעוץ פסיכיאטרי וליווי על ידי מדריכים.

מיקום: המרכז פועל בערים ת״א, חיפה, ב״ש, כרמיאל ונתניה.

עלות: 300 ש״ח לחודש הכולל טיפול פרטני, קבוצתי ומשפחתי.

ת״א: 03-9288760
חיפה: 04-8429087
ב״ש: 08-6238878
כרמיאל: 04-8598705
נתניה: 09-8051833

‘מַצְפֵּן’ תוכנית טיפול ייעודית למכורים למין – צרכני שירותי זנות

במסגרת יחידות הטיפול ״מפגשים״ במרכז הטיפול בהתמכרויות ״רטורנו״, פועלת תוכנית לטיפול במכורים למין הצורכים שירותי זנות במימון ושיתוף משרד הבריאות. יש צורך לעבור ריאיון קבלה ובבדיקת התאמה. 

מיקום: אזור בית שמש.

עלות: במימון משרד הבריאות.

073-2221115

ייעוץ למשפחות

שימו לב, במרפאות המופיעות מעלה מספקים טיפול משפחתי, זוגי והדרכת הורים למשפחות המתמודדים עם התמכרות. ב״מילם״ מספקים ייעוץ ותמיכה על ידי שאין משמעותו טיפול אך מהווה מענה תמיכתי חשוב. 

מילם, עמותת ״אנוש״ – מרכז ייעוץ למשפחות מתמודדים

מרכזי הייעוץ למשפחות מציעים תמיכה, ייעוץ, מידע והכוונה למשפחות המתמודדות עם מחלה נפשית של אחד מבני המשפחה. השירותים הנכללים במרכזים: פגישות פרטניות תמיכתיות, ליווי על ידי בן משפחה אחר בעל ניסיון אישי, קבוצות המיועדות למשפחת המכור, ייעוץ משפטי, סיוע במיצוי זכויות וכו׳.

מיקום: רחבי הארץ - כרמיאל, חיפה, נתניה (דוברי אמהרית), תל אביב, וירושלים. 

עלות: השירותים במילם ניתנים ללא תשלום וללא צורך בהכרה של המתמודד בביטוח לאומי או סל שיקום.

074-7556155
עדכון אחרון: 2.2023 – אם מצאת מידע שאינו עדכני או חסר, ניתן לפנות אלינו במייל

תחומי מומחיות:
התמכרויות

אנשי מקצוע בתחום

התמכרויות

עוד מאמרים שיעניינו אותך