תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

תכשיטים או חופשה: מה עשוי לשפר יותר את חייך ואת חיי סביבתך?

תכשיטים או חופשה: מה עשוי לשפר יותר את חייך ואת חיי סביבתך?

צוות בטיפולנט

תארו לעצמכם שאתם עומדים כרגע להוציא סכום כסף לא מבוטל למתנה לעצמכם. אתם מתלבטים בין רכישת פריט כלשהו עבורכם (כמו תכשיטים, בגדים וכו') לבין רכישת חוויה כלשהי (כמו טיול, הופעה וכו') בעלות זהה. האם ההרגשה שלכם לאחר הרכישה תהיה זהה בשתי האפשרויות? נכון, קשה לומר ספציפית מה על אחת ואחד מכם ירגיש, כי יש חשיבות למשמעות הרכישה בעיניכם , ועם זאת, לפי מחקר מ-2016 ככל הנראה תטו יותר להכיר תודה ותהיו נדיבים יותר לאחרים סביבכם לאחר רכישה של חוויה ולא של מוצר חומרי.

החוקרים תכננו שישה ניסויים, והראו כי לאחר רכישת חוויה (experiential consumption), נוטה להתעורר בקונים יותר תחושת הכרת-תודה ספונטנית מאשר רכישת מוצרים חומריים (material purchases). כמו כן, כאשר חשבו הקונים על החוויות שנקנו, הם נטו להיות יותר נדיבים כלפי הסובבים אותם מאשר כשחשבו על המוצרים החומריים שקנו.

אז בפעם הבאה שתתלבטו מה אתם רוצים לקנות, דעו שיש סיכוי טוב שקניית חוויה תוכל לשפר את חייכם ואת חייהם של אלו שסובבים אתכם יותר מאשר קניית מוצרים חומריים.

Walker, J., Kumar, A., Gilovich, T. (2016). Cultivating gratitude and giving through experiential consumption.Emotion, Vol 16(8), pp 1126-1136

תחומי מומחיות:
העצמה אישית

אנשי מקצוע בתחום

העצמה אישית

עוד מאמרים שיעניינו אותך