תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

הילד שלך ביישן? זה הזמן להשקיע בקשר שלו עם המורה

הילד שלך ביישן? זה הזמן להשקיע בקשר שלו עם המורה

צוות בטיפולנט

דניאל הוא ילד ביישן, בכל פעם שהמורה פונה אליו, הוא מסמיק ומגמגם, ומסרב להשתתף בשיעור אפילו כאשר הוא יודע את התשובה. בהפסקות דניאל נישאר בכיתה ואחר הצהריים הוא מעדיף להישאר בבית ולשחק עם אחותו הקטנה. המחנכת שלו, דליה, הבחינה בכך שהוא מתקשה ליצור קשרים עם בני גילו והחליטה ליצור איתו קשר, לעודד אותו להשתתף בשיעורים ולצאת לשחק עם שאר הילדים. דליה שמה לב שדניאל מרגיש לא בנוח כאשר היא פונה אליו, אך התעקשה על יצירת הקשר עמו, כי היא ידעה שהדבר חשוב.

מורות כמו דליה יכולות לשנות את עתידו של ילדכם, לפי תוצאות מחקר חדש שהתפרסם במרץ 2017 שמצא כי ילדים בישנים עלולים להתמודד עם בדידות, דיכאון וקשיים בבית הספר, אך קשר טוב בין המורה לילד עשוי לספק הגנה מהקשיים.

מטרת המחקר היתה לבחון את הקשר בין מערכת היחסים בין המורה לילד לביישנות ולהסתגלות בבית הספר. מתוצאות המחקר עולה כי ילדים ביישנים מקבלים ציונים נמוכים יותר במדד הפופולריות, וכי ציונים אלו מנבאים הישגים אקדמיים נמוכים יותר, בדידות ודיכאון. עם זאת, ילדים ביישנים שנהנו ממערכת יחסים טובה עם המורים שלהם קיבלו תוצאות טובות יותר והפער ביניהם לבין ילדים לא ביישנים היה קטן יותר.

תוצאות המחקר מעידות כי ביישנות עלולה להקשות על ילדים ולכן חשוב לעודד אותם ליצור קשרים עם בני גילם אך לא רק, גם בנייתו של קשר עם מבוגר אחראי ורגיש יכול לעזור.

המורה של הילד שלכם מבלה איתו שעות רבות ויש לה תפקיד מרכזי בתפקודו של הילד בבית הספר והן מחוץ לו, צרו בעצמכם קשר טוב ונעים עם המורה, בקשו ממנה לעזור לילד שלכם במידת הצורך ועודדו את ילדכם לקשרים טובים ומכבדים עם מוריו.

מקורות

Coplan, R. J., Liu, J., Cao, J., Chen, X., & Li, D. (2017). Shyness and school adjustment in Chinese children: The roles of teachers and peers. School Psychology Quarterly, 32(1), 131

אנשי מקצוע בתחום

הדרכת הורים

עוד מאמרים שיעניינו אותך