תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

גדלת במשפחה חמה ומטפחת? זכית בתחושת ביטחון לכל החיים

גדלת במשפחה חמה ומטפחת? זכית בתחושת ביטחון לכל החיים

צוות בטיפולנט

האם אתם מרגישים בטוחים במערכת היחסים שלכם? לעיתים קרובות אנחנו נוטים להאמין כי מקורה של תחושת הביטחון תלויה בבן הזוג הנכון. מחקר מצא כי מקורה של תחושת הביטחון נמצא בעצמנו, בילדותנו ובמשפחה בה גדלנו.

במחקר שהתפרסם בספטמבר השנה נמצא כי גברים שגדלים במשפחת חמות, מרגישים בטוחים יותר במערכת היחסים הרומנטית שלהם גם בשנות ה-80 לחייהם.

המחקר בחן סטודנטים בהרווארד לאורך שישה עשורים, החל משנת 1938. החוקרים אספו מידע מ-81 נבדקים מגיל ההתבגרות ועד לשנות ה-80 לחייהם. הראיונות המוקדמים עם הנבדקים נערכו ביחד עם הוריהם ועסקו בילדותם. הראיונות שבוצעו כאשר הנבדקים היו באמצע החיים עסק בעבודה, בריאות ואתגרים במערכות יחסים, ולבסוף – הראיונות בשלב המאוחר של החיים עסקו במערכות היחסים העכשוויות של הנבדקים.

מהמחקר עולה כי גברים שגדלו בסביבה משפחתית מטפחת היו בעלי סיכוי גבוה יותר להיות בעלי התקשרות בטוחה (המאופיין בתפיסת העצמי והסביבה באור חיובי, בתחושה נוחה ובטוחה בתוך יחסי קרבה הדדית ותלות) לבני זוגם הרומנטיים בשלב מאוחר בחייהם ולהרגיש בטוחים במערכת יחסים זו. בנוסף, מהממצאים עולה כי הקשר בין הסביבה המשפחתית והביטחון בזוגיות יכול להיות מוסבר חלקית בעזרת יכולות ויסות רגשי (יכולתו של האדם לאזן ולכוון את הרגשות שלו בכדי שיוכל לתפקד באופן הטוב ביותר בהתאם למטרותיו) טובות יותר באמצע החיים.

אז אתם מרגישים בטוחים במערכת היחסים הרומנטית שלכם, אולי כדאי שתגידו תודה להורים.

מקורות

Waldinger, R. J., & Schulz, M. S. (2016). The long reach of nurturing family environments: links with midlife emotion-regulatory styles and late-life security in intimate relationships. Psychological science, 27(11), 1443-1450‏

תחומי מומחיות:
אימון משפחתי ,זוגיות ,משפחה

אנשי מקצוע בתחום

משפחה

עוד מאמרים שיעניינו אותך