תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

אף פעם לא מאוחר להתחיל ללמוד

אף פעם לא מאוחר להתחיל ללמוד

צוות בטיפולנט

כמה פעמים יצא לכם לראות ילדים צעירים לומדים לשחק במחשב או בסמאטרפון הכי חדיש תוך דקות, כשאתם עוד לא הספקתם להתרגל לאפליקציה שהורדתם לפני כמה שבועות? נכון, ילדים יכולים לרכוש מיומנויות מגוונות מאוד מהר, אבל מסתבר שגם לגיל המבוגר יותר יש יתרונות בשיפור במטלות קוגניטיביות.

במחקר מ-2016 עולות עדויות ללמידה מהירה יותר בגיל מבוגר בהשוואה לגיל צעיר בשתי מטלות קוגניטיביות. במחקר השתתפו 633 משתתפים בגילאי 11-33, והם חולקו ל-3 קבוצות ללא קשר לגיל. בכל קבוצה המשתתפים עברו אימון במטלה קוגניטיבית ייחודית- הבחנת אובייקטים, הגיון סיבתי או זיהוי פרצופים. נמצא כי בני-עשרה בוגרים ומבוגרים צעירים השתפרו במידת מה במיומנויות קוגניטיביות של הבחנה בין מגוון אובייקטים לאחר האימון, בעוד בקרב בני עשרה צעירים לא נמצא שינוי. עוד עולה מהממצאים, כי כל קבוצות הגיל השתפרו בביצועיהם במטלת בהיגיון סיבתי לאחר האימון, אך השינוי היה רב יותר בקרב בני-עשרה בוגרים ומבוגרים צעירים בהשוואה לבני עשרה צעירים. (יש לציין שאף קבוצת גיל לא השתפרה בזיהוי פרצופים לאחר האימון).

אז בפעם הבאה שתסתכלו בהשתהות על יכולות הלמידה של ילדים צעירים, תזכרו שאולי דווקא בגילכם יש מיומנויות קוגניטיביות שרק ממתינות לקבל את האימון המתאים כדי להתבטא ולהשתפר.

Knoll, L.J., Fuhrmann. D., Sakhardande. A.L., et al. (2016). Psychological Science. Vol. 27(12) 1620–1631

אנשי מקצוע בתחום

העצמה אישית

עוד מאמרים שיעניינו אותך