תפריט נגישות
חיפוש

אודותי

מגיל צעיר ידעתי שרצוני לעסוק בטיפול פסיכולוגי.
עם צמיחת הילדים יצאתי ללימודים (פירוט להלן) ובשנת 1979 התחלתי את עבודתי הראשונה ביחידה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר במרכז הרפואי ע"ש שיבא- תל השומר, מקום בו עבדתי במשך 23 שנים.

היחידה כללה טיפול רגשי בילדים מן הגיל הרך ועד להתבגרות, ייעוץ והדרכה להורים וכן הדרכה מקצועית, למודים והתמחות ביחידה עצמה.

עם המשך תהליכי לימודים והתמחות קלינית גוייסתי ללמד במגמה הקלינית בתואר שני, ביה"ס לעבודה סוציאלית, אונ' בר אילן. בהמשך נכנסתי לצוות ההוראה לתואר שני וריכוז המגמה הקלינית - עד גיל פרישה.

יציאתם של הילדים לעצמאות אפשרה לי תחילת קליניקה פרטית משנת 1985 ואילך.

כיום: פסיכותרפיסטית, רעיה, אם, סבתא

השכלה אקדמאית והכשרה

  • תואר ראשון - ביה"ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטה ת"א - 1976-1979
  • תואר שני - ביה"ס לעבודה סוציאלית, המגמה הקלינית, אוניברסיטה בר אילן 1981-1983

פסיכותרפיה:

  • ביה"ס ללימודי פסיכותרפיה בגישה הפסיכואנליטית 1997-1999
  • ביה"ס לפסיכותרפיה בפקולטה לרפואה, ת"א - מסלול מתקדם

ניסיון מקצועי

שנים רבות של טיפול בילד ונוער המשולבת בעבודת ייעוץ וטיפול בהורים.

קליניקה פרטית

מספר מטופלים בטיפול מתמשך (4-6 שנים) הביאוני לרכישת הדרכה מסודרת בגישה פסיכואנליטית ( 6 שנים) ממטפלים מומחים מן המכון הפסיכואנליטי ירושלים.

פונים נוספים לתקופות שונות, החל מטיפול קצר מועד, מטופלים למספר חודשים בהתאם להסדר עם קופות החולים, ומטופלים לתקופות של 1-2 שנים.

על אף שסיבות הפניה שונות, החל ממצבי משבר, טראומה, חרדה, אירועי חיים קשים, מצבי דיכאון מתמשך, דימוי עצמי נמוך, קשיי תכנון חיים וקבלת החלטות, בעיות ביצירת קשר או קשיי זוגיות , קשיים בגיל השלישי, ואף ניסיון בטיפול אוכליסיית להט"ב.

בכל אלה הדגש הוא על הבנת התהליכים הפנימיים, הסיוע והתמיכה הרגשית ובניית חוויה פנימית של רוגע, קבלה וסיפוק מהיותי מי שאני ויכולת לעצב את המשך הדרך.

פרסומים אקדמיים

לסר, י. (1993). המיתוס בשירות האוטיזם. "שיחות", כרך ז', חוברת 2

לסר, י. (2005). מחשבה נוספת: תסמונת הניכור ההורי מנקודת המבט של התפתחות הילד. חברה ורווחה כרך כ"ה חוב 3

Lesser, Y., & Rabinowitz, J. (2001) Elective Amniocentesis in Low-Risk Pregnancies: Decision Making in the Era of Information and Uncertainty, American Journal of Public Health. Vol 91. No.4


Lesser, Y., (2005). Potential Space: Knowing and Not Knowing in the Treatment of Traumatized Children and Young People. British Journal o f Social Work, 1.

חברות באגודות וארגונים

* התוכן המפורסם בדף זה אודות המטפל הינו באחריות המטפל בלבד