תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אמא ב - 26/09/2021 16:34:45

    סליחה על השאלה
    לאחרונה נודע לי שהבת שלי בזמן מחזור החודשי לא מעיזה לגעת ולנקות את עצמה באזור האינטימי עם טישו / מגבון וכו'... המקסימום זה רק לשטוף עם מים.גם בזמנים שהיא מחוץ לבית ואין לה אפשרות לשטוף במים היא תשאר ככה אפילו שזה מציק לה מאוד.
    ממה יכול להיות כזה דבר? האם יכול להיות קשר בין התנהגות זו לבין פגיעה מינית שעברה בעבר? (חשוב לי לציין שהיא לא ילדה קטנה מדובר בבחורה בת 26..) יש מה לדאוג?

    תשובה: היגיינה אישית של הבת שלי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/09/2021 21:38:41

    שלום לך.


    יחסיה של כל אישה עם גופה, ובפרט עם אזורים אינטימיים, עשויים להיות מורכבים עקב מגוון רחב מאוד של גורמים- גם פגיעה מינית אבל גם היבטים "פשוטים" ושגרתיים יותר כמו דימוי גוף, תפיסות מיניות, אמונות דתיות וכן הלאה. במובן זה, אם אין קושי משמעותי נוסף סביב מיניות ויחסים אני לא חושבת שיש סיבה של ממש לדאגה. כמו כן, לא ברור לי מדברייך מדוע את מוטרדת כל כך מבחירותיה ההיגייניות של ביתך, וכיצד "נודע לך" עליהן. במידה ולא היא שיתפה אותך בנושא, אני מציעה לכבד את פרטיותה ולא להתערב. 


    בשורה התחתונה, מציעה לא להתייחס לנושא הספציפי אלא לתמונה הרחבה יותר: אם יש לך חשש שביתך מתמודדת עם קושי רגשי כלשהו (חרדה, דיכאון, הפרעות אכילה, בידוד, בעיה תפקודית, קושי ביצירת קשרים וכד')- אני מציעה לשתף אותה בכנות בדאגתך ולהציע לה לפנות לטיפול פסיכולוגי. אם תפקודה תקין והיא נראית לך שמחה, מתפקדת ומסופקת באופן כללי- לא הייתי מוטרדת מהיבט נקודתי ספציפי כל כך.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
שני דויטש

שני דויטש

פתח תקווה
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין