תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י עומר ב - 25/02/2021 15:17:46

    לפני כשנה השתחררתי מהצבא ,ברגע שהשתחררתי נכנסתי לדכאון קשה. לא יכולתי לעשות כלום, הקאתי מרוב לחץ כל יום ולא רציתי לחיות. חשבתי כל הזמן על העתיד שלי ומה אעשה .
    מאז הצלחתי לצאת מהדכאון אבל כעת אני מנסה להתכונן למבחן הפסיכומטרי והמבחן מלחיץ אותי מאוד מאוד. אני מתדרדרת שוב. חזרתי להקיא כל יום,לבכות כל הזמן. הלב שלי דופק נורא חזק לאורך כל היום ובעיקר בבוקר. ואני מרגישה שנעלמה לי שמחת החיים. לא באלי לצאת בבוקר מהמיטה . אני מורחת את הזמן. בנוסף יש לי חרדות אחרות שרק מקשות עליי יותר. שוב חזרתי להתעסק בעתיד ,לחשוב על זה באובססיביות ולהילחץ. והמבחן עצמו כל כך מלחיץ אותי שאני לא מצליחה כמעט לתפקד. אני לומדת אליו כבר המון זמן אבל לאחרונה אני פשוט קורסת. קורסת.
    אני לא יודעת מה לעשות.
    חשוב לי להצליח. אבל רק להסתכל על החומר עושה לי חרדות .
    יש לי בגרות גבוהה ,הייתי תלמידה טובה.
    אך לפסיכומטרי מאוד קשה לי ללמוד . אני פוחדת שאני מגיעה למצב דומה שוב. למצב דומה לדכאון שהייתי בו. כל שמחת החיים שלי נעלמה.מה עושים. אני אבודה. אני לא יכולה לחיות ככה עם כל הלחץ הזה והעצבות הנוראה הזו

    תשובה: חרדות קשות ומצב ירוד
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/02/2021 22:31:13

    שלום עומר.


    שלב החיים בו את נמצאת מלווה באתגרים משמעותיים- יציאה מהחיים בתוך מסגרות ברורות (בי"ס, צבא), אתגרים לימודיים, מעבר לחיים בוגרים. כאשר אלו מתלווים לנטייה רחבה יותר לחרדה, ההתמודדות אכן יכולה להיות מאתגרת במיוחד ולהתבטא בלחץ, דיכאון וקשיים נוספים שתיארת. במרבית המקרים, תגובות מסוג זה קשורות הן באתגרים הממשיים והן בגורמים לא מודעים- תחושות, מחשבות ורגשות שאינם מודעים ומנוסחים אך משפיעים על מצב הרוח וההתמודדות. לכן, אני מציעה לפנות אל טיפול פסיכולוגי בו תוכלי לברר יותר לעומק את המקור לקושי ומתוך כך, להתחזק, לשפר את יכולות ההתמודדות ולנטרל גורמים המעכבים אותך ומקשים עלייך. ממליצה לפנות לטיפול בגישה פסיכודינמית אשר יכול להביא לשיפור משמעותי בהיבטים שתיארת. נשמע מדברייך שמאוד לא קל לך וחבל לא להיעזר בתקופ חיים חשובה ומאתגרת זו.


    ליטל


    תוכלי למצוא כאן רשימת מטפלים שמתמחים בטיפול פסיכודינמי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו