תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י עייפה ב - 25/12/2020 18:07:10

    היי,

    אני לא מצליחה לשחרר או לבטא רגש במלואו, ברוב המקרים אני שוקעת ברגש וקשה לי לצאת ממנו (חושבת על אותו האירוע הגורם שוב ושוב).
    זה מרגיש שלא משנה כמה אבכה זה לא יספיק, ואני לא מצליחה לבטא את הרגש כראוי (לא מצליחה להביע דחף לבכות בחוזקה או התפרצות זעם, אני תמיד בוכה בשקט ולאורך כמה שעות). אני חוששת שזה נובע מהעובדה שאני אוגרת רגשות שליליים ולא נותנת להם להתבטא בזמנם כך שכל מה שנאגר מתפרץ בבת אחת כשאני מגיעה לסף יכולתי.

    זכור לי שבילדות הייתי מבטאת רגשות באופן תקין יחסית. הייתי בוכה או מתעצבנת, מוציאה את הרגש בהתפרצות פיזית (לא על מישהו, אלא לבד מכה במיטה, צועקת או בוכה בחוזקה) רק לכמה דקות אינטנסיביות ולאחריהן הרגש היה חולף והאירוע הגורם נשכח.

    כיום זה מרגיש כמעט בלתי אפשרי, אני מפחדת שאם אעצור את הבכי לאחר כמה דקות, אדחיק את הרגש ואחמיר את הנזק הנפשי. איך אדע מתי להפסיק? טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לי ללמוד לבטא את הרגשות שלי שוב כמו פעם?

    תשובה: לא מצליחה לשחרר רגש
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/12/2020 23:44:15

    שלום לך.


    ניהול העולם הרגשי, כלומר היכולת גם לחוות מגוון רחב של רגשות וגם לווסת אותם באופן שיהיה יעיל ואף מקדם ומעשיר, היא אתגר עבור כל אחד מאתנו, כאשר היכולת לכך נובעת בדרך כלל ממגוון גורמים רגשיים ואישותיים, רובם בלתי מודעים. לכן, טיפול פסיכולוגי בהחלט יכול לסייע ביצירת חיבור אל העולם הפנימי, הבנה של הקשיים בביטוי הרגשי והתמודדות עם גורמי העומק העומדים בבסיס היבטים אלו. מציעה לפנות לטיפול פסיכולוגי בגישה פסיכודינמית אשר מאפשר התבוננות מעמיקה מסוג זה.


    ליטל


    תוכלי למצוא כאן רשימה של מטפלים שמתמחים בטיפול פסיכודינמי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
יובל קורן

יובל קורן

חיפה