תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י רוני ב - 19/09/2020 12:24:58

    שלום,
    אני בת 35 ושנים רבות מודעת לבעיות (יכול להיות מחמירה מידי) ויודעת שצריכה טיפול פסיכולוגי אבל בגלל שכחלק מהבעיות זה שיש לי בעיה גדולה בלהסביר את עצמי ולשלוף את המילים הנכונות אז מבינה שאולי לא אוכל להסביר את עצמי כמו שרוצה לאורך כל הטיפול ואז בעקבות כך הטיפול לא יהיה נכון או מוצלח כי מה שיצא ממני לא ממש מה שאני מרגישה וזה מתסכל מאוד. גם מצבי לחץ שנוצרים מכל מיני סיטואציות גורמים לכך שאני פתאום לא יכולה לדבר ולהגיד את מה שחושבת.
    אם למשל בטיפול ישאלו אותי שאלה או יבקשו שאתאר מצב כלשהו שדורש קצת לחשוב יותר אז מהלחץ אני לא בדיוק אחשוב על זה ויצא שאענה משהו קצר שלא יבינו הרבה ממנו. לעומת זאת אם היו שואלים את אותה שאלה בכתב מרחוק אז הייתי יודעת לענות על כך.
    האם מהניסיון שלך הטיפול יכול לעזור למרות הקשיים האלה? והאם אצטרך לחפש מטפל ספציפי לעניין הזה? מהן תחומי הטיפול שעלי לחפש אצל מטפל?
    בתודה מראש.

    תשובה: קושי בביטוי עצמי ומחסומים רגשיים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 20/09/2020 12:42:31

    שלום רוני.


    סביר להניח שהקושי שלך להביע את עצמך ואת רגשותייך הוא חלק מהגורמים הרגשיים שהביאו אותך לפנות לטיפול ובמובן זה, חשוב וטוב שהקושי יבוא לידי ביטוי גם בשיח הטיפולי. חלק מעבודת המטפל/ת תהיה לא רק לסייע לך לבטא את עצמך אלא גם להבין יחד איתך מה משמעותו העמוקה והלא מודעת שלהקושי שאת חווה. התבוננות משותפת זו תתרום לאפשרות לנהל שיח שוטף ונינוח יותר אך חשוב לא פחות- תסייע בעיבוד עולמך הפנימי ובכך סביר להניח שתביא לשינוי חיובי בהיבטי חיים נוספים.


    אין תחום טיפול ספציפי המתמקד בקושי שאת מתארת, אך כל מטפל בגישה פסיכודינמית אמור להיות מסוגל לסייע סביבו. לכן, מציעה לך לנסות לעיין באתרים/כרטיסים אישיים של מטפלים בגישה זו ולבדוק עם מי מהם נוצר חיבור ראשוני אינטואיטיבי. אם תרצי, תוכלי להעלות כבר בשיחה הטלפונית את הנושא, ולבדוק איך את מרגישה עם תשובותיו ועמדותיו של המטפל כדי להתרשם לגבי מידת ההתאמה האפשרית.


    ליטל


    תוכלי למצוא כאן רשימה של מטפלים שמתמחים בטיפול פסיכודינמי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו