תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ליאת ב - 04/08/2020 12:06:13

    הי ליטל.
    אני רואה שאת הרבה מציעה לפנות לטיפול בגישה פסיכודינמית. מה זה שיטת הטיפול הזאת בדיוק? איך טיפול פסיכודינמי עובד? הוא טוב לטיפול בתחומים ספציפייים או שזה יכול להיות מתאים לכל דבר? כל מטפל יכול לתת טיפול כזה?
    תודה רבה!

    תשובה: מה זה בדיוק טיפול פסיכודינמי?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/08/2020 16:51:34

    שלום ליאת.


    טיפול פסיכודינמי הוא טיפול היוצא מהנחה שהקשיים, הסימפטומים וכלל האישיות שלנו מושפעים במידה רבה מאזורים נפשיים לא מודעים, מחוויות העבר ומהיחסים עם הדמויות המרכזיות בעברנו. בהתאם, טיפול דינמי מכוון לחקירת אזורים אלו, עיבוד שלהם ומתן מילים ומשמעות למה שעד כה היה לא מודע ולא נגיש. זאת, מתוך תפיסה שתהליכים אלו מייתרים את הצורך של הנפש לבטא את אותם אזורים לא מודעים ובלתי פתורים דרך סימפטומים ועכבות. כמו כן, טיפול דינמי יעשה שימוש פעמים רבות בחווית ה"כאן ועכשיו" בקשר עם המטפל כדי להבין ולהכיר טוב יותר אזורים נפשיים שונים. 


    טיפול דינמי מתאים למגוון קשיים רגשיים והתנהגותיים- חרדה, דיכאון, הפרעות אכילה, קשיים בתחום הבין אישי ועוד, וניתן ע"י כל איש מקצוע שהוכשר לעסוק בפסיכותרפיה. לצד זאת, במקרים בהם יש קושי נקודתי וספציפי מאוד (הפרעה אובססיבית קומפולסיבית, פוביה וכד')- יש המעדיפים פנייה אל טיפול קוגניטיבי התנהגותי המציע טיפול קצר וממוקד בשינוי דפוסי חשיבה וההתנהגות הבלתי יעילים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון