תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י רונן ב - 12/07/2020 04:37:02

    שלום,

    אני סובל משני סוגים של מחשבות טורדניות:

    1. מחשבות על דברים שעברתי במקומות עבודה בהם סבלתי מהתנכלות של עובדים ומנהלים. הן קופצות במהלך היום, וכל מילה שנאמרה אז ואני נתקל בה היום, יכולה להיות טריגר להסטת תשומת הלב מההווה לעבר לשתיים - שלוש דקות, ולפעמים יותר. זה מלווה גם בכאב בגין ההיזכרות במה שהיה.

    2. מחשבות על סיטואציות עתידיות אפשריות (או לא אפשריות). אני יכול לקרוא על משהו בחדשות, ומיד לדמיין את עצמי מרואיין על כך, ועונה בפירוט את דעתי. אני יכול לקרוא על פרויקט מסוים של איזושהי חברה, ומיד לשים את עצמי בתפקיד דמיוני במקום עבודה, כמי שאחראי על אותו פרויקט, ולדמיין סיטואציות שונות ואינטרקציות שונות עם מנהלים וקולגות. זה ממש מגיע עד כדי חיקוי של דיבור, תוך אימוץ מיתרי הקול, אבל ללא הפקת צליל בפועל. אני יודע שזה מוזר אבל זה קורה המון וכבר הרבה שנים כך. אני סובל מצרידות למרות שכמעט ואין לי אינטרקציות בשנים האחרונות עם אנשים, ויכול להיות שזאת אחת הסיבות. קשה להסביר אבל בניגוד למחשבות על דברים שליליים שעברתי במקומות העבודה (סעיף 1), במקרה הזה, של מחשבות על סיטואציות עתידיות, אני מרגיש הרבה פעמים שאני זקוק למחשבות האלה, לעשייה הדמיונית הזאת, ונכנס אליהן כל פעם מחדש, ומתקשה להפסיק גם כשאני מבין את בזבוז הזמן וכשהגרון כואב. העניין הוא שאני בקושי חי את ההווה, ולמעשה לדעתי מעל 50% מהזמן אני במחשבות על מה שהיה, או על מה שאולי יהיה. ובנוסף, למרות שבפועל אני לא מדבר בזמן המחשבות, אני כן מאמץ את מיתרי הקול ולדעתי זה גם אחד הגורמים לצרידות שאני סובל ממנה.

    האם יש דרך להקל על המחשבות האלה - להיות מסוגל לקרוא טקסט או לצפות בתוכנית, מבלי להישאב למחשבות על העבר, או על העתיד הפוטנציאלי? לחיות יותר את ההווה ולהישאר ממוקד?

    תודה רבה ושבוע טוב

    תשובה: מחשבות טורדניות וההתמודדות עימן
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 12/07/2020 22:55:43

    שלום רונן.


    אני שומעת בדבריך כמה מפריעות לך המחשבות הטורדניות, ואכן נשמע שאתה זקוק לעזרה. מציעה לפנות להתייעצות ראשונית אצל פסיכיאטר או פסיכולוג קליני אשר יציעו אבחנה ראשונית ויסייעו לך להבין מהו הטיפול המתאים ביותר עבורך. במרבית המקרים, שקיעה במחשבות טורדניות יכולה להיות מטופלת הן באמצעים תרופתיים והן באמצעות טיפול פסיכולוגי, ואני ממליצה בחום לנסות ולהתמודד באמצעות אחת מדרכים אלו, כדי לשחרר את עצמך ולאפשר לעצמך חיים מלאים ועשירים יותר.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון