תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אלמוג ב - 11/07/2020 11:33:02

    שלום רב,

    המקרה קצת מורכב וארוך, אך מקווה מאוד להתייחסות שכן אני קצת אובד עיצות;

    לפני כ10 שנים, יצאתי עם בחורה שהיו לה קצת בעיות עם דימוי הגוף שלה -
    כאשר הגענו "לרגע", היא עצרה הכל. אני כמובן ניסיתי לתמוך בה, וכל פעם שהיא אמרה - "עכשיו זה בסדר" ממש שניה לפני היא עצרה את הכל.
    ככה היו מספר פעמים באותו ערב, עד שלבסוף בפעם האחרונה שהיא רצתה, משהו בי כבה, ופחות "זרם" לי, אבל זה לא היה מתוכנן שזה יקרה לי.

    מאז נכנס בי איזשהו "ג'וק" שיש לי בעיה, זה לא יצא לי מהראש שפתאום היה מצב שלא הצלחתי, ובמשך תקופה זה היה נפתר ע"י אלכוהול. כאשר הייתי שותה אלכוהול כל החסמים היו נעלמים והכל היה בסדר.

    לאט לאט עם הזמן והשנים, המחשבות גברו והצליחו לנצח את האלכוהול, מה שהחליף היה הקנאביס, שגם עזר תקופה, עד שגם זה בשלב מסויים הפסיק לעזור, והראש והמחשבות מנצחות את "כלי העזר".

    היום כבר תקופה ארוכה שאני בחשש מאוד גדול ממפגש מיני, ברור לי ומובן לי שהכל התחיל והתגלגל משטות, וממשהו שלא קשור אלי, אבל אני לא מצליח לנצח את המחשבות האלה. בפעם האחרונה שכן ניסיתי להיות במפגש מיני, שום דבר לא עזר ובאמת לא הצלחתי, הייתי בחרדה נוראית, כל הגוף רעד ופשוט לא הצלחתי, מה שעוד יותר העמיק את התחושות הרעות.

    אני זוכר את עצמי כבנאדם שמאוד אוהב מין, ואני מאוד מאוד רוצה, אבל לא מצליח להשתחרר, ואין לי מושג מה עוד אני יכול לעשות...

    מקווה לקבל עיצה טובה, או פתרון. אין ספק שזה משהו שאני חושב עליו מהשניה שאני מתעורר ועד הרגע שאני הולך לישון.

    אלמוג.

    תשובה: טראומה \ חרדה ממין
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 12/07/2020 00:10:05

    שלום אלמוג.


    אני יכולה להבין את הקושי והתסכול שאתה חווה, ונשמע שאפשר לעזור לך ולהקל על הסבל. אתה אמנם מתאר שהכל התחיל מ"שטות שלא קשורה אליך", ואני מבינה שהאירוע עם אותה בחורה היווה טריגר נקודתי לקושי, אך בדרך כלל טריגרים נקודתיים "יושבים" על היבטים רגשיים עמוקים יותר. למשל, תחושות חוסר ביטחון או דימוי עצמי נמוך אשר "מתפרצים" וצפים על פני השטח לאחר חוויות שעל פניו לא אמורות להשפיע באופן עמוק כל כך. אני יכולה רק לשער שזה המצב אצלך ובהתאם, הדרך להשגת שינוי היא בעיני פנייה אל טיפול מיני/טיפול פסיכולוגי בהם תוכל להבין יותר טוב מה עומד בבסיס קשייך. במרבית המקרים, בירור זה מאפשר לשחרר את העכבות ולסייע בהשגת תפקוד מיני תקין. גם טיפול מיני וגם טיפול פסיכולוגי בגישה פסיכודינמית עשויים להתאים ולסייע, כאשר טיפול מיני נוטה להיות קצר וממוקד יותר, ולכלול גם תרגילים ופרקטיקות לשליטה בחרדה ובקשיי התפקוד.


    ליטל


    תוכל לקבל כאן רשימה של מטפלים שמתמחים בטיפול פסיכודינמי להתייעצות ובחינת טיפול

אנשי מקצוע ומכונים

חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה