תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י טל ב - 21/06/2020 10:42:52

    היי, אני מיואשת. מטפל מספר אלפיים שבע מאות ועשר נוטש.
    אמורה אולי להיות גאה בעצמי :-(
    הטענה שלה שלא מתמחה בבורדרליין. יש כזה דבר בכלל להתמחות בבורדרליין? נשמע לי חירטוט. דוקא אחרי שנוצרה סופסוף יציבות בקשר, מבחינתי לפחות, וברמה שאפשרית איתי. ואודה שזה די עצוב לי ששוב נוטשים ושאין לי ממש כוחות להתחיל שוב מההתחלה.
    לא היה נעים לי ממש לחפור לה מה הסיבה כשאומרת שאין לה כלים לעזור לי עם זה. אבל גם להכריח בן אדם להמשיך איתי כשאומר שזה לא יעיל זה פסיכי לגמרי.
    יש כזו טענה בכלל? יש כזה דבר התמחות בזה? הרי כל פסיכולוג/ עוס קליני אמור לטפל בכלל הענינים, לא? ואיך אני אמורה להגיב לכזו סיטואציה??? נמאס לי שכולם נוטשים אותי, נמאס לי שאף אחד בעצם לא נותן תקווה לטיפול בי.

    תשובה: נטישת מטפל
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 21/06/2020 18:16:39

    שלום טל.


    איני יודעת תוך כמה זמן הסתיים הטיפול ובאילו נסיבות, אך אני יכולה להבין כמה מייאשת ופוגעת החוויה החוזרת של "נטישות" מסוג זה. כל איש מקצוע אמור להציע טיפול לאנשים המתמודדים עם קשיים אישיותיים, אך אני מבינה שקורה משהו אשר מביא פעמים רבות לתחושה בלתי אפשרית. לכן, אני חושבת שכדאי לבדוק פנייה לטיפול אינטנסיבי יותר אשר יכול להחזיק את מלוא הקושי שמתעורר בקשר. במקרים רבים, מה שאי אפשר להחזיק במפגש של פעם בשבוע אפשר להחזיק במפגשים תכופים יותר. מציעה לך לעיין בפרטי "היחידה לטיפול פסיכואנליטי אינטנסיבי בהפרעות קשות"- לאו דווקא בגלל היותך "קשה", אלא מאחר ויש שם צוות המתמחה בטיפול אינטנסיבי באנשים אשר מביאים איתם כאב וסבל נפשי אשר הופכים את הטיפול למאתגר יותר. אפשרות נוספת היא לפנות לטיפול באמצעות פסיכואנליזה אשר במהותו מכוון ליצירת מרחב טיפולי לאזורים נפשיים עמוקים ומורכבים.


    בכל מקרה, עם כל הקושי הכרוך בכך, אל תתייאשי. ואם תחליטי להמשיך בחיפוש של מטפלים פרטיים, יתכן וכדאי לשתף כבר בטלפון או במפגש הראשוני בחוויות העבר ובקשיים, כדי שגם המטפל יוכל להעריך האם יכול ומתאים להציע לך טיפול. 


    אל תתייאשי. הטיפול הנכון והמתאים ימצא בסוף.


    ליטל


    תוכלי לקבל באינדקס המטפלים רשימה של אנשי מקצוע מוסמכים

אנשי מקצוע ומכונים

עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו