תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיה ב - 04/01/2019 21:47:41

    שלום לך
    זה יהיה קצת ארוך אבל אני חייבת לפרוק
    אחי בן 22 מאז ומתמיד בעייתי מאובחן בהפרעות קשב וריכוז היפראקטיבי כמעט ולא טופל בתרופות חוץ מפסיכולוג ופסיכיאטר.
    עזב את בית הספר בכיתה י ונשאר ללא מסגרת אבי ואימי שהתאישו להתמודד איתו הרימו ידיים וכך אני לקחתי אחריות לשמור עליו במקומם סוג של מחויבות שאין לתאר אפילו הסובבים אותי נוזפים בי שאני מגזימה בזה שמצב הרוח שלי מאוד אבל מאוד תלוי בצרות שהוא מביא איתו עד כדי התמוטטות רגשית .
    בגיל 18 היה השיא הוא התחיל לעשן חשיש , הוא רכש מכשירי טלפון ולא שילם והצטבר עליו חוב לא קטן , מצאתי את עצמי רצה מחברה לחברה להתחנן שיחסמו אותו מלקבל מכשירים לא רציתי שיהרוס לעצמו את החיים על שטויות נעורים . עשיתי את המקסימום עד שסגרנו לו את החוב .
    אבל הוא בשלו . עזרתי לו לקנות סירה קטנה כדי לעבוד בה שקצת ישתכם , לפני שנה וחצי היה בכלא על עבירה , אחרי 6 חודשים יצא בן אדם חדש רצה לעבוד אפילו נסע לחול כמה פעמים , ואני שילמתי לו את הכנס של העבירה במלואו.
    אחרי שקצת התחלנו לבטוח בו אבי פתח תיק מס' זעיר בשמו הוא רצה לסדר לו עתיד יותר טוב , הוא שיכנע את אבי שישלם לו על עיקול שהיה לו בבנק ואחרי כמה ימים ספורים הוא נהיה בנאדם אחר הוא התחיל לדבר על הלוואה שהוא רוצה לקחת מהבנק שמעתי גם שהתעניין במכשירי טלפון "מקווה מאוד שעדיין לא עשה טעות ורכש "
    אני שבורה מאוד אני תוהה איך בן אדם יכול כל פעם לסגל לעצמו התנהגות שונה פעם הוא אומר בחיים לא אכנס לחובות פעם בפעם אחרת הוא מדבר על כספים שהוא לא יכול להרשות לעצמו ומה שעוד יותר אוכל אותי שאחרי כל החובות שלקחתי על עצמי והתאמצתי לשלם עבורו הוא שוב רוצה להסתבך מה זה אומר עליו אני מרגישה שיש לו הפרעה נפשית שהוא לא שולט בהתנהגויות שלו שהוא אפילו לא מעריך ,, מה זה אומר עליי ?? איך אפשר להתנתק מתחושת המחויבות הפחד בכל פעולה שהוא עושה אני כלכך רוצה להיות אדישה יש לי שני ילדים וזה הורס לי איכות החיים אפילו אנשים סביבי מעירים לי שאני צריכה להניח לו .
    אני בת 27
    מתנצלת על האורך

    תשובה: חוסר אונים מוחלט בהתמודדות מול אחי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 06/01/2019 16:34:34

    שלום מיה.
    אני רוצה להתייחס לשני היבטים, אחד נוגע להתנהלותו של אחיך ואחד אלייך.
    בנוגע לאחיך, עד כמה שאני יכולה לומר על סמך תכתובת אינטרנטית, נשמע שהוא נקלע לדפוס התנהגותי-"התמכרותי" במובן של קושי להניע שינוי ולנהוג באופן רציונלי ומקדם יותר. במובן זה, סביר להניח שהוא אכן סובל מקושי רגשי/אישיותי וזקוק לעזרה מקצועית. אם זה אכן הכיוון, הדרך לסייע לו אינה דרך "כיבוי שריפות" או עזרה נקודתית אלא דרך גיוס שלו לתהליך של עזרה מקצועית ו/או התייעצות משפחתית בה תוכלו להבנות דרך שיטתית ומקדמת לסייע לו. אם הכיוון המשפחתי נראה לך, מציעה לך לעיין בקישור הבא:
    http://www.tlut.co.il/what/aed/
    במקביל לדברים אלו, אני חושבת עלייך ועל עוצמת המחויבות והמעורבות שלך. במובנים רבים זו התמסרות ראויה להערכה, אך אם אני מבינה נכון את דברייך, גם את עצמך חשה שמשהו בה לא מאוזן. במקרים רבים "התמסרות יתר" מסוג זה אינה נובעת רק ממחויבות אלא מגורמים רגשיים לא מודעים אשר הבנתם באופן מעמיק יותר מסייעת בהרחבת החופש האישי. לכן, אני מציעה גם לך עצמך לשקול פנייה לטיפול אישי שאולי יסייע לך להבין טוב יותר מה מניע אותך ולהתנהל באופן ששומר גם עלייך, על משאבייך וכוחותייך.
    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה