תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אבודה ב - 08/03/2018 09:47:36

    שלום,
    מעולם לא אובחנתי אבל הייתי מגדירה את מה שאני חווה כדכאונות קלים וב3 השנים האחרונות גם חרדות. כבר כ15 שנים אני סובלת מהם, הם יכולים להמשך לתקופות ארוכות כשהתקופה הכי ארוכה הייתה 6 שנים. אני מרגישה הבדל מאוד משמעותי בין התקופות האלו לבין התקופות היותר חיוביות והן פוגעות באיכות החיים שלי- אני מתפקדת, אבל אני לא נהנת משום דבר שאני עושה, הריכוז שלי נפגע, התפקוד שלי מינימלי ולא מוצלח במיוחד, וככל שאני חווה יותר כשלונות כך ההרגשה יותר מעמיקה. פעמיים במהלך ה15 שנים האלו היו לי מחשבות אובדניות כשבשתי הפעמים הייתי צריכה לשכנע את עצמי שזה לא שווה את זה ולהיות מודעת לעצמי בכל רגע שלא אשבר פתאום.
    הלכתי לשיחה בשירות הפסיכולוגי באוניברסיטה שאני לומדת, ונאמר לי שהם ממליצים לי לגשת לפסיכיאטר על מנת לקבל טיפול תרופתי, אבל לא הצלחתי ליזום את הפגישה איתו וזה התמסמס.
    בשבוע האחרון אני מרגישה שעוד פעם ההרגשה הזאת מתחילה ואני מעוניינת להתחיל טיפול לפני שזה יתדרדר שוב, אבל במהלך החיפוש אחר מטפל קצת הלכתי לאיבוד ואני לא יודעת מה כדאי- לפנות לפסיכולוג, לפסיכיאטר, לעו"ס? איזה סוג טיפול מתאים לי? ללכת לרופא משפחה שהוא יכיוון אותי?
    איך מתחילים את כל הסאגה הזאת?

    תשובה: איך בוחרים טיפול בדיכאון
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 08/03/2018 10:05:37

    שלום לך. מתוך הדברים שאת מתארת, ולאור העובדה שאת סובלת במשך תקופה ממושכת, אני חושבת שכדאי לפנות אל מטפל/ת העוסק/ת בגישה פסיכודינמית- זהו טיפול שמציע התבוננות מעמיקה על אירועי עבר, דפוסי חשיבה וחוויות בין אישיות באופן שמאפשר עיבוד רגשי המביא בסופו של דבר לשינוי נפשי משמעותי, אשר בא לידי ביטוי גם בצמצום סימפטומים של חרדה ודיכאון. אני מאמינה שבתוך טיפול יהיה קל יותר לדייק את הצרכים, לחשוב יחד על הפנייה לטיפול פסיכיאטרי ולקדם את התהליך במידת הצורך. שירותי היעוץ באוניברסיטאות מציעים בדרך כלל טיפולים איכותיים במחיר נוח (אם כי לזמן מוגבל) ולכן אולי כדאי לפנות שנית ולראות אם תוכלי בכל זאת להתחיל שם טיפול. במידה ואינך מעוניינת או במידה ונדרשת המתנה ממושכת, את יכולה להיעזר בשירותי האתר לאיתור מטפל/ת מתאימ/ה. תוכלי להיעזר באינדקס החיפוש לאיתור מטפל/ת באזורך, או לפנות למוקד ההפניות של האתר בטל' 1800-200-205. אפשרות נוספת היא לבקש המלצות מאנשים סביבך, אם את מרגישה בנוח, מאחר ואנשים שמכירים אותך עשויים להמליץ על מטפל/ת שבאמת מתאימים לאישיותך וצרכייך. מוזמנת לכתב לי אם תצטרכי הכוונה נוספת, ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין