תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

אבדן הריון – האבדן הממשי והאבדן על מה שיכול היה להיות

מחקרים בשנים האחרונות מעידים, כי אבדן הריון הינו תהליך מורכב וסובייקטיבי אשר עלול להתרחש מן הימים הראשונים למהלך ההיריון ועד למה שאנו מכנים, "לידה שקטה". אבדן הריון הוא לצערנו תהליך דיי נפוץ, המעורר פעמים רבות תחושות של אשמה, כאב, בושה ובדידות. תהליך האבל על אבדן הריון מורכב מאבדנים רבים שאינם תמיד זוכים לביטוי וללגיטימציה מן הסביבה; אבדן הילד שבפנטזיה, אבדן האמא העתידית שחלמנו להיות, אבדן הביטחון העצמי, אבדן האמון בגוף ועוד. בשיחה הבאה ננסה להבין לעומק, מהן ההתמודדויות הנפשיות והתהליכים המרכזיים אשר עוברים על אישה או בני זוג שחווים אובדן הריון? במה נבדל תהליך של אבדן הריון צפוי, כגון הפלה יזומה, מאשר תהליך אבל באבדן הריון לא צפוי? כיצד הסביבה יכולה לסייע או לחבל בהתמודדות זו? וכיצד טיפול פסיכולוגי יכול לסייע ולתת מענה רגיש להתמודדות הספציפית הזו. כל אלו ועוד, כאן באולפן בטיפולנט.

ד"ר אביטל גרשפלד-ליטוין – פסיכולוגית רפואית מומחית ומדריכה. מרכזת היחידה לפסיכותרפיה במצבי אובדן ואבל במכון מפרשים. מטפלת בקליניקה פרטית בתל אביב.

דנה וישינסקי - פסיכולוגית בהתמחות קלינית, במרכז קהילתי לבריאות הנפש יפו. מטפלת מוסמכת (M.A.A.T) לטיפול בהבעה ויצירה במיקוד פסיכודרמה. עורכת תוכן באתר בטיפולנט.

אנשי מקצוע ומכונים