תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

כלים להתמודדות של הורים עם מתבגרים בימי הקורונה ומעבר להם

מרצה:
דני לוטן
28/07/2020

התמודדות עם מתבגרים מהווה מאז ומתמיד אתגר קשה להורים רבים ולנו כחברה. לא אחת, הורים מתקשים לייצר קשר ושיח פתוח עם ילדיהם המתבגרים, אשר באופן טבעי עסוקים בבניית זהותם הנפרדת. המרדנות, הפסקנות והנטייה של מתבגרים "לסגור את הדלת" בפני ההורים מובילה לדאגה, עימותים וחוסר אונים בקרב ההורים, אשר עשויים לשאול את עצמם: עד כמה נכון לנקוט בסמכותיות ובהצבת גבולות נוקשים? מה בין הצבת דרישות לבין הבנת צרכי הילד? כיצד ניתן בכל זאת לעודד דיאלוג רגשי ופתוח עם הילדים? ומה לגבי המתבגר המרדן המסתגר בחדרו?

שאלות אלו רק מתגברות בתקופת הקורונה. תקופה של חוסר ודאות משווע, בה מתבגרים רבים נמצאים במשך חודשים ארוכים מחוץ למסגרות ונראה כי חלקם חסרי מעש, חווים חרדה, ריקנות ובדידות ולא עומדים לחזור לשגרה בקרוב.

השיחה מציעה כלים להתמודדות עם הקשיים הקיימים מול מתבגרים, ביכולת לנהל קשר עימם באופן כללי ובתקופת הקורונה בפרט. במהלך השיחה ננסה להבין, מהם האתגרים המרכזיים שניצבים בפני ההורים למתבגרים? כיצד ניתן לשמור על סמכות הורית מבלי לפגוע ביחסים עם המתבגר? מהי חווית המתבגר המסתגר בחדרו? מהם כלי ההתמודדות המרכזיים עם חרדה בקרב מתבגרים? כיצד נכון לשמור על ילדים מפני הידבקות בקורונה? מתי ניתן להציב גבולות ועד כמה יש לכבד את הצורך של המתבגר בעצמאות?

ד"ר שרון זיו ביימן – פסיכולוגית קלינית, חברת סגל וראש "מכון מפרשים לחקר והוראת הפסיכותרפיה" בביה"ס למדעי ההתנהגות, במכללה האקדמית תל אביב-יפו. שותפה ב"קבוצת שיח מכון לפסיכותרפיה התייחסותית". חוקרת את מערך היחסים בין התערבויות המטפל, לקשר הטיפולי ולתוצאות הטיפול. מטפלת במבוגרים ובזוגות.

דני לוטן – פסיכולוג קליני מדריך, פסיכולוג רפואי ומדריך מטעם איט"ה, מנהל את מרפאת החרדה לילדים ומתבגרים בבי"ח שניידר מזה כ- 17 שנה. מטפל בילדים ובמבוגרים בקליניקה פרטית בגישה דינמית ומשלב לצידה טיפולי CBT והדרכות הורים.

אנשי מקצוע ומכונים