תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

כיצד רשתות חברתיות יכולות לעזור לכם להיגמל מעישון?

כיצד רשתות חברתיות יכולות לעזור לכם להיגמל מעישון?

צוות בטיפולנט

תכנית הפסקת עישון המבוססת על שימוש בטוויטר הוכחה כאפקטיבית פי שניים מתכנית סטנדרטית לגמילה מעישון.
 
מחקר חדש שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת אירבינג שבקליפורניה, בחן האם שימוש ברשתות חברתיות, כגון טוויטר, יכול לשמש ככלי יעיל לגמילה מעישון. על מנת לבדוק זאת, החוקרים גייסו 160 מעשנים שלקחו חלק בניסוי. לכל הנבדקים חולקו מדבקות ניקוטין וגישה לאתר המקדם גמילה מעישון, והם הונחו להפסיק לעשן. בנוסף, חצי מהנבדקים חולקו לקבוצות קטנות (20 איש) ונרשמו גם לתכנית "Tweet2Quit". בתכנית זו, המשתתפים מתבקשים, מעבר לשימוש במדבקת הניקוטין והרישום לתכנית באתר לגמילה מעישון, לשלוח לפחות הודעה קבוצתית אחת ביום לקבוצתם (דרך SMS, אפליקציה או טוויטר), למשך כל תקופת השימוש בתכנית (90 יום). מטרת שליחת ההודעות היא לעודד את המשתתפים להתמיד בגמילה ולעורר דיון.

לאחר חודשיים, החוקרים מצאו כי 40% מהמשתתפים שהיו רשומים לתכנית התמיכה בטוויטר התמידו בתכנית ולא חזרו לעשן, זאת לעומת 20% בלבד בקבוצה שלא הייתה רשומה לתכנית זו. כלומר, תוצאות הניסוי מצביעות על כך שנבדקים שהשתמשו ברשת החברתית הצליחו להתמיד פי שתיים מאלו שלא השתמשו בכלי זה. 
 
החוקרים הציעו כי היתרון הגדול בשימוש ברשתות חברתיות על מנת להיגמל מעישון, מעבר לתוצאות המחקר, הוא היכולת של כל אדם להגיע לתכנית זאת ללא קושי וכמעט ללא עלות.

ביבליוגרפיה


Pechmann, C., Delucchi, K., Lakon, C. M., & Prochaska, J. J. (2016). Randomised controlled trial evaluation of Tweet2Quit: a social network quit-smoking intervention. Tobacco control, tobaccocontrol-2015.‏

אנשי מקצוע בתחום

התמכרויות

עוד מאמרים שיעניינו אותך