תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

טיפול נפשי בקופות החולים

צוות בטיפולנט

בשנת 2015 החלה ״הרפורמה בבריאות הנפש״ במסגרתה הועברו שירותי בריאות הנפש אל אחריות קופות החולים, בדומה לאופן שבו מסופקים כלל השירותים הרפואיים במדינה. מטרתה הייתה להנגיש, להרחיב ולייעל את שירותי בריאות הנפש.

הביקוש לטיפול נפשי בקופות החולים הינו גבוה ולכן בדרך כלל רשימות ההמתנה עבור טיפולים במרפאות ומטפלים העצמאיים הינן ארוכות. אופציה נוספת היא לפנות אל מטפלים המציעים טיפול מוזל.

מצאו מטפלים המציעים טיפול מוזל ונבדקו על ידי צוות ״בטיפולנט״

מי זכאי לטיפול?

על מנת להיות זכאי לטיפול נפשי בקופת החולים, צריכה להינתן אבחנה רפואית המעידה על הצורך בקבלת השירות. המידע מועבר באופן שוטף ממסגרות הטיפול לקופות החולים, המחויבות לכל כללי הסודיות והפרטיות של מידע רפואי בישראל. בהינתן אבחנה, כלל אזרחי המדינה, בכל גיל זכאים לקבל טיפול הנפשי בעלות של השתתפות עצמית רבעונית או בחינם.

כיצד פונים לקבלת טיפול?

על מנת לקבל טיפול נפשי ניתן לפנות לרופא המשפחה או למוקד קופת החולים של המבוטח. במרפאה תקבע פגישה או רצף פגישות אבחוניות (או בשם המקצועי ״אינטייק״) עם איש צוות קליני מהמרפאה. לאחריה, תקבע התכנית הטיפולית של המטופל, כלומר סוג הטיפול (לדוגמה: אבחון, פסיכותרפיה, הדרכת הורים, טיפול באמנות, טיפול קבוצתי וכו׳) ומשך הטיפול. בשלב הבא המטופל יכנס לרשימת ההמתנה למרפאה וימתין עד שיצרו עמו קשר לתחילת הטיפול. שלב ההמתנה עלול להיארך מספר חודשים, ולכן כדאי לפנות כמה שיותר מוקדם.

מרפאות לבריאות הנפש

ניתן לקבל טיפול נפשי בשני סוגי מרפאות לבריאות הנפש: הראשון מרפאות המשוייכות אל קופה מסוימת ובה מטופלים רק חברי הקופה; הסוג השני הוא מרפאות ממשלתיות, הממוקמות בדרך כלל בבתי החולים, ובהן מטופלים מבוטחי כל הקופות. בדרך כלל, על מנת לקבל טיפול במרפאות ממשלתיות יש צורך להוכיח כי מוצו כל האפשרויות למתן השירות על־ידי קופת החולים של המבוטח במוסדותיה. במרפאות קיים צוות מולטי-דיסיפלינרי, כגון: פסיכיאטרים\ות, פסיכולוגים\ות, עובדים\ות סוציאלים\ות, מטפלים\ות באמנות, מרפאים\ות בעיסוק וכו׳.

לחץ כאן למציאת מרפאות בריה״נ בפריסה ארצית

לא רק מרפאות - מטפלים עצמאיים בהסדר עם קופת החולים

על מנת להגדיל את היצע, נפתחה אפשרות לקבל פסיכותרפיה אצל מטפלים עצמאים (פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומעט פסיכיאטרים) בקליניקה הפרטית שלהם. התשלום מתבצע ישירות למטפל לפי הפירוט הבא: 62 ש"ח עבור טיפול ראשון, 148 ש"ח עבור טיפול חוזר ו-68 ש"ח עבור טיפול קבוצתי. אין תשלום של אגרה רבעונית.

שירותים נוספים במסגרת בריאות הנפש

המרפאות והמטפלים העצמאיים אינם מספקים טיפול מיידי ואינטנסיבי כשמדובר במצוקה אקוטית, לצורך כך קיימים אשפוזים פסיכיאטריים, יחידות טיפול יום, וכן מיון פסיכיאטרי. בנוסף כל הקופות מציעות ייעוץ של פסיכיאטר.

למידע נוסף באתרי קופות החולים (לחצו על הלוגו)

עדכון אחרון: 10.2021 - אם מצאתם\ן מידע שאינו עדכני או חסר, ניתן לפנות אלינו במייל

אנשי מקצוע בתחום

תעריף מוזל

עוד מאמרים שיעניינו אותך