תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

איך מוצאים פסיכולוג מומלץ וטוב?

איך מוצאים פסיכולוג מומלץ וטוב?

צוות בטיפולנט

ההחלטה לפנות אל טיפול פסיכולוגי היא החלטה שלא תמיד קל לקבל, אך גם מציאת פסיכולוג טוב היא לעיתים משימה לא פשוטה. הסיבה לכך היא שעצם הרעיון של "פסיכולוג טוב" הוא רעיון מתעתע: עשרות מחקרים מצביעים על כך שתוצאות הטיפול מושפעות יותר מכל ממה שמכונה ברית טיפולית בין המטפל למטופל: הקשר הנוצר בין המטפל למטופל והמידה בה הם מסכימים על מטרות הטיפול והדרך להשיגן. כמובן, ישנם אנשי מקצוע טובים יותר ופחות אך מאחר וההתאמה בין המטפל למטופל משמעותית כל כך, קיימת שונות רבה, כך שפסיכולוג שיכול לתרום ולקדם מאוד מטופל מסוים עשוי שלא לקדם מטופל אחר.

אז איך מוצאים פסיכולוג טוב?

בוחרים את שיטת הטיפול המתאימה: גם פסיכולוג טוב מאוד יתקשה לסייע לך אם הוא מתבסס על שיטת טיפול שאינך מתחבר אליה.

פונים למרכז טיפולי: מכוני טיפול פרטיים בהם עובדים מגוון פסיכולוגים יכולים להוות מענה מתאים למתקשים למצוא פסיכולוג טוב, מאחר ולאחר שיחת הכרות ראשונית המראיין יכול להפנות למטפל המתאים ביותר על סמך התרשמותו.

מעבדים מידע והמלצות: המלצות ממכרים והתרשמות בהתבסס על אתר האינטרנט של המטפל יכולים לסייע בקבלת תחושה ראשונית לגבי החיבור אל המטפל, אך יש לקחת אותם בעירבון מוגבל: המלצה ממכר שאתה מעריך את דעתו יכולה לא להתאים לך באופן אישי, ולעיתים קשה מאוד למצוא מידע באינטרנט דווקא על מטפלים ותיקים וטובים מאוד. במילים אחרות - כדאי לסמוך על הרושם האישי ועל תחושת החיבור האינטואיטיבית.

מקשיבים לתחושת הבטן: זה החלק החשוב ביותר במציאת פסיכולוג או פסיכולוגית - מאחר והצלחת הטיפול מבוססת במידה רבה על החיבור בין שניכם, לתחושת הבטן שלך יש חשיבות רבה. עוד לפני שבחרת מטפל - כדאי לחשוב מהו סוג האדם שהיה לך קל להיפתח בפניו ולהיעזר בו: האם יהיה לך נעים יותר עם גבר או אישה? מבוגר או צעיר? קשוב מאוד ומכיל או אקטיבי ומכוון שיתן לך משימות ודרכי פעולה? לאחר שהגדרת את כל אלו - חפש מטפל העונה להגדרות הללו לתחושתך. לאחר שבחרת מטפל, במפגשים הראשונים חשוב לשים לב לתחושותיך במפגש עם המטפל: האם אתה חש שהוא קשוב? מבין את קשייך? מגיב באופן אמפתי ולא ביקורתי? נעים לשיחה? מצליח לעורר בך מחשבה? האם אתה מסוגל להיפתח לפניו? אם תשיב בחיוב לשאלות אלו לאחר מספר מפגשים, יש סיכוי טוב שבחרת פסיכולוג טוב עבורך. 

לא מתביישים לשאול: יש לך ספק לגבי ההתאמה או יעילות הטיפול? אל תהסס להעלות את ההתלבטות בפני המטפל. פסיכולוג טוב יוכל לחשוב ולבחון איתך את תחושותיך, להתכוונן לצרכיך באופן מוצלח יותר או, במידה ויש פער גדול בציפיות ובהתאמה, לסייע לך להגיע לטיפול מתאים יותר.

אלו הן חמשת העצות הטובות ביותר למציאת פסיכולוג טוב, והן מלמדות אותנו שעיקר העניין במציאת פסיכולוג טוב נמצא במציאת פסיכולוג טוב עבורך - מציאת האדם הנכון שמתאים למי שאתה ויוכל לעזור לך. אם הנך זקוק לסיוע נוסף במציאת פסיכולוג טוב, תוכל למצוא מידע נוסף בעמוד של טיפול נפשי.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול פסיכולוגי

עוד מאמרים שיעניינו אותך