תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

איך יודעים לאיזה פסיכולוג ללכת?

איך יודעים לאיזה פסיכולוג ללכת?

צוות בטיפולנט

ההחלטה לפנות אל טיפול פסיכולוגי אינה החלטה פשוטה עבור אנשים רבים, אך גם אם כבר קיבלת את ההחלטה אתה עשוי למצא את עצמך תוהה - איך יודעים לאיזה פסיכולוג ללכת? להלן מידע על ההיבטים המרכזיים בבחירת הפסיכולוג המתאים לך.

בחירת שיטת הטיפול: כיום קיים מגוון רחב מאוד של שיטות טיפוליות המתאימות למגוון קשיים. מחקרים מצביעים על כך שבמרבית המקרים אין עדיפות של שיטת טיפול מסוימת על פני שיטות אחרות, וכי תוצאות הטיפול קשורות בעיקר במה שמכונה ברית טיפולית - המידה בה המטפל והמטופל יוצרים קשר חזק ומסכימים על מטרות הטיפול והדרך להשיגן. לצד זאת, אנשים מתחברים לשיטות טיפול שונות ולכן כדאי להכיר את השיטות המרכזיות. למידע נוסף על שיטות שונות של טיפול פסיכולוגי לחץ כאן

האם פסיכולוג פרטי עדיף על פסיכולוג במגזר הציבורי? כיום ניתן לקבל טיפול פסיכולוגי הן באופן פרטי והן דרך מכוני טיפול פרטיים, תחנות ציבוריות לבריאות הנפש וקופות חולים. על אף שאנשים רבים חוששים כי טיפול שאינו פרטי הוא טיפול איכותי פחות, בפועל אין הבדל באיכות הטיפולים ומטפלים רבים מציעים טיפולים הן במגזר הפרטי והן בציבורי. ההבדל היחיד הוא שלקבלת טיפול דרך מוסדות שונים יש לעיתים מגבלות של זמן או שהסדרי התשלום המוזלים מוגבלים לתקופת זמן ספציפית.

גבר או אישה? אנשים רבים מתלבטים האם קשייהם הספציפיים מצריכים פנייה אל פסיכולוג או פסיכולוגית אך בפועל, כדאי "ללכת עם הלב" ולסמוך על הנטייה הטבעית.

איך תדע האם בחרת בפסיכולוג הנכון עבורך? גם אם הגעת אל פסיכולוג או פסיכולוגית מומלצים המתמחים בטיפול בקושי שהביא אותך לפנות לטיפול, חשוב לשים לב לתחושתך הפנימית ולמידת החיבור עם המטפל. אם אחרי מספר מפגשים אתה מרגיש חיבור ונינוחות יחסיים והתחושה הכללית היא שהמטפל מבין את כוונתך ואת קשייך - סביר להניח כי הגעת טל פסיכולוג המתאים לך. הקלה מסוימת בסימפטומים ובמצוקה צפויה לכל היותר לאחר מספר חודשים, במרבית המקרים, וגם זו אינדיקציה טובה להתאמת הטיפול. מעבר לכך, במידה ואתה חש כי הטיפול תקוע או מחמיץ אותך כדאי לשתף את המטפל בתחושה ולחשוב יחד על מקורה.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול פסיכולוגי

עוד מאמרים שיעניינו אותך