תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

העדפות מגדריות של פעוטות ניכרות כבר מגיל 9 חודשים - מה זה אומר?

העדפות מגדריות של פעוטות ניכרות כבר מגיל 9 חודשים - מה זה אומר?

צוות בטיפולנט

מחקרים רבים, לאורך עשורים, מצאו כי פעוטות - בנים ובנות, מעדיפים בדרך כלל לשחק בצעצועים התואמים את המגדר שלהם - מרבית הבנים מעדיפים מכוניות צעצוע, כלי עבודה וכן הלאה, כמו גם צבעים כחולים וירוקים, בעוד מרבית הבנות מעדיפות בובות וכלי מטבח, וכן את הצבע ורוד. 

מחקר חדש ביקש לבחון מאיזה גיל מראים הפעוטות העדפה כזו, ובדק את ההעדפותיהם של מאה ואחת תינוקות מגיל תשעה חודשים ועד שנתיים.

החוקרים מצאו כי כבר בגיל הצעיר ביותר שנחקר במחקר זה, הפעוטות העדיפו צעצועים וצבעים המתאימים למגדר שלהם.

החוקרים מציעים שיש צורך במחקר נרחב, על מנת לגלות האם ישנה מוכנות ביולוגית לבנים ובנות, הגורמת להם לאהוב יותר צעצועים וצבעים התואמים למגדר שלהם.

האם הדבר מצביע על כך שתפקידים מגדריים והעדפות מגדריות טבועים בכולנו בשל הביולוגיה שלנו? נראה שמחקר רב נדרש על מנת לקבוע מסקנה מרחיקת לכת כל כך. כך למשל, החוקרים לא הזכירו במחקרם מידע הקיים שסותר את הרעיון כי צבעים מסויימים נוטים להתחבב יותר על תינוקות ממין מסוים. כך למשל, בתחילת המאה העשרים, ורוד נחשב לצבע גברי המרמז על חיות ואנרגיה. בתקופה זו דווקא העדיפו גברים בוגרים את הצבע ורוד על הצבע כחול (מחקרים על תינוקות טרם בוצעו באותה העת).

בשלב זה ניתן לקבוע שנדרש מחקר נוסף נדרש בתחום, ובעיקר מחקר הנוגע לילודים רכים, שמחקרים שונים כבר הראו שיכולים להראות העדפה לגורמים כלפיהם יש להם נטייה ביולוגית לחבב, כגון מי סוכר. עד אז, אפשר להניח כי לפחות חלק מהעדפה נוצרת על ידי חשיפה סביבתית של הפעוטות, מיום לידתם, לצבעים, בגדים, ציורים ומשחקים התואמים למגדר שלהם.

מקורות

Todd, B. K., Barry, J. A., & Thommessen, S. A. (2016). Preferences for ‘Gender? typed’ Toys in Boys and Girls Aged 9 to 32 Months. Infant and Child Development.‏

אנשי מקצוע בתחום

טיפול רגשי לילדים

עוד מאמרים שיעניינו אותך