תפריט נגישות

אודות

אני בוגר תואר שני (MA) ובעל תואר דוקטור (Ph.D) בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת בר-אילן.

כיום, אני פסיכולוג בהתמחות קלינית (מ.ר. 27-142043) במכון שדות אשר ממוקם במרכז תל אביב וכן משמש כפסיכולוג בבית ספר תיכון פרטי במרכז הארץ, בו אני מלווה בני נוער אשר נקלעו לקשיים נפשיים שונים.

אני בוגר תואר ראשון (BA) בפסיכולוגיה וחטיבה במנהל עסקים ב"מרכז הבינתחומי הרצליה". מייד לאחר סיום לימודי התואר הראשון התחלתי מסלול ישיר לדוקטורט באוניברסיטת בר-אילן, שם זכיתי ל"מלגת נשיא" לדוקטורנטים מצטיינים. במהלך לימודיי, שימשתי כמטפל במרכז לבריאות הנפש "שלוותא", שם זכיתי לניסיון קליני עשיר תחת הדרכתם של טובי הפסיכיאטרים והפסיכולוגים.

בנוסף, כחלק מעבודת המחקר שלי, אשר מתמקדת בין היתר בהתערבויות המטפל, יכולתו להתאים את הטיפול למטופליו ולהיות מתואם עימם בתהליך הטיפולי, נחשפתי למגוון רחב של גישות טיפוליות (כגון טיפול דינאמי, טיפול בגישת סכמה תרפיה,, טיפול ממוקד רגש, טיפול בינאישי, טיפול ממוקד קשב [מיינדפולנס], טיפול קוגנטיבי התנהגותי ועוד), דבר אשר עזר לי להעשיר את הטכניקה הטיפולית שלי ולהרחיב את הידע והיכולת שלי להתאים את הטיפול המוצע והטכניקה הטיפולית לאנשים שונים במצבים שונים. 

אני מאמין כי הבסיס לטיפול מוצלח הינו יצירת קשר קרוב, חם ואוהד אשר מצליח להכיל ולהעריך את ייחודיותו של כל אדם. מתוך קשר טיפולי זה והבנת המטופל, נדרש המטפל להתאים את ההתערבות הטיפולית. למשל, לעיתים ישנו צורך בהתערבות ממוקדת ולעיתים ישנו צורך בתהערבות ארוכת טווח. כמו כן, תהליכים טיפוליים אלו יכולים להתקיים דרך ערוצי תקשורת שונים אשר משתנים בין אדם לאדם (ממוקדי רגש, קוגניציה, התנהגות וכן הלאה). 

השכלה אקדמאית והכשרה

2010-2013 - תואר ראשון (BA) בפסיכולוגיה וחטיבה במנהל עסקים ב"מרכז הבינתחומי הרצליה" (סיום התואר בהצטיינות יתרה).

2013-2015 – תואר שני (MA) בפסיכולוגיה קלינית כחלק ממסלול ישיר לדוקטורט באוניברסיטת "בר-אילן" (זכאי למלגת נשיא לדוקטורנטים מצטיינים).

2014-2018 – תואר שלישי (Ph.D) בפסיכולוגיה קלינית כחלק ממסלול ישיר לדוקטורט באוניברסיטת "בר-אילן" (זכאי למלגת נשיא לדוקטורנטים מצטיינים).

פרסומים אקדמיים

Chen, R., Rafaeli, E., Ziv-Beiman, S., Bar-Kalifa, E., Solomonov, N., Barber, J.P., Peri, T., and Atzil-Slonim, D., (2018). Therapeutic technique diversity is linked to quality of working alliance and client functioning following alliance ruptures. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 88, 844-858. doi:10.1037/ccp0000490.

Chen, R., Rafaeli, E.,  Bar-Kalifa, E.,  Gilboa-Schechtman, E., Lutz, W., and Atzil-Slonim, D., (2018). Moderators of congruent alliance between therapists and clients: A Realistic accuracy model. Journal of Counseling Psychology. doi: 10.1037/cou0000285.

Chen, R., Atzil-Slonim, D., Bar-Kalifa, E., Hasson-Ohayon, I., & Refaeli, E. (2016). Therapists’ recognition of alliance ruptures as a moderator of change in alliance and symptoms. Psychotherapy Research, 28, 560-570. doi: 10.1080/10503307.2016.1227104.

Galili‐Weinstock, L., Chen, R., Atzil‐Slonim, D., Rafaeli, E., & Peri, T. (2020). Enhancement of self-compassion in psychotherapy: The role of therapist interventions. Psychotherapy Research, 30, 815-828. doi:10.1080/10503307.2019.1650979.

Galili‐Weinstock, L., Chen, R., Atzil‐Slonim, D., Bar‐Kalifa, E., Peri, T., & Rafaeli, E. (2018). The association between self‐compassion and treatment outcomes: Session‐level and treatment‐level effects. Journal of clinical psychology, 74, 849-866doi:10.1002/jclp.22569.

   

* התוכן המפורסם בדף זה אודות המטפל הינו באחריות המטפל בלבד