תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דנה ב - 06/03/2017 12:59:57

    שלום, אני לקראת סיום תואר במקצועות הטיפול. במהלך ההתנסויות התחלתי להבין שיכול להיות שהתחום שבחרתי לא מתאים לי ושעשיתי טעות בכך שהקדשתי לו כל כך הרבה זמן מחיי. אני מרגישה לחץ רב לקראת סיום ומפחדת שלא אהיה טובה בעבודתי וגם אם כן לא אהנה ממנה. כרגע אני במקום בו אני מרגישה תקועה ולכודה בתוך מקצוע שלא מתאים לי ומאוחר מדי בשלב זה של חיי ובמצב המשפחתי שלי ללמוד מקצוע חדש. מצב זה גורם לי למחשבות בלתי פוסקות, לחץ מהעתיד וחוסר אנרגיה.
    כיצד אתם מתמודדים עם התחושה בה אנשים תלויים בכם כפסיכולוגים וכל מילה שתגידו עלולה לפגוע באדם שמולכם? כיצד אתם מתמודדים עם חוסר האונים למשמע סיפורים מזעזעים על התעללות ללא יכולת אמיתית לעזור?

    תשובה: תקיעות בתחום המקצועי
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 06/03/2017 19:02:27

    שלום דנה,

    אכן שאלות חשובות אשר מלמדות על רגישות וחשיבה מעמיקה ועל חשש מובן מפני הכניסה לתחום הטיפולי.נשמע שאת במתח ובלחץ לקראת סיום הלימודים והמפגש עם העבודה אינו פשוט עבורך. הדבר מובן ולגיטימי, מאחר והמפגש עם העבודה הטיפולית בהחלט עשוי להציף בתחושות רבות, ביניהן גם כאב, חוסר אונים וייאוש. ייתכן שהמחשבות לגבי המקצוע, והמחשבה שהוא לא מתאים לך, נובעות מעוצמת הרגשות שמתעוררים כעת במפגש עם העבודה. אני מציעה לך לא להגיע למסקנות כרגע, אלא לסיים את הלימודים ולנסות לעבוד תוך כדי תהליך של הדרכה ומקום בו תוכלי להביע את מחשבותיך.
    לגבי שאלותיך, אכן מקצועות הטיפול טומנים בחובם אחריות רבה ואת צודקת בכך שהמטפל צריך לשקול היטב את דבריו ולנהוג בזהירות. במהלך ההכשרה והעבודה לומדים כיצד מתמודדים עם הסיטואציות השונות. לגבי שאלתך השנייה, חוסר האונים שאת מתארת ושמציף לפעמים, הוא חלק ממגוון הרגשות שחש המטפל, אשר פעמים רבות משקפים גם את רגשות המטופל, ועם התחושות האלו עובדים ביחד בטיפול. את צודקת שלא ניתן לשנות את העבר, אך אין זה אומר שאין יכולת אמיתית לעזור. בטיפול יש יכולת לעבד את התחושות הקשות ומטופלים יכולים להרוויח מטיפול, לצמוח נפשית ולשנות את איכות חייהם, גם לאחר אירועי חיים קשים.
    העיסוק במקצוע טיפולי, כפי שאת חווה, הוא לא פשוט, אך הוא גם מעניין, מאתגר ולעיתים גם מספק. לכן הייתי ממליצה לך לקחת עוד זמן, ואולי לפנות לטיפול או להדרכה כדי להמשיך בדיון החשוב על תחושותיך ועל מחשבותיך לגבי המשך הדרך.

    שיהיה בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה