<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י Ellis ב - 23/06/2026 18:26:52

    היום ישבתי עם חבר מהילדות על כוס קפה ושמעתי ממנו שאחד הבנים כבר בשנות ה 30 כבר שלא מתפקד כאדם מנורמטיבי - גר ושורץ אצל ההורים, לא יוצא לשום מקום, לא בילויים, לא מחפש עבודה, לא לימודים. רק בבייסמנט עם גיימינג כל הזמן.

    גם אם משכנעים אותו לנסות להתקבל לאיזו עבודה הוא מכשיל את זה. הבחור ממש אינו טיפש ולא סובל ממוגבלות כלשהיא.

    כמו שאומרים "אפס מוטיבציה, אפס חשיפה חברתית", החבר כבר מיואש ממנו ולא יודע מה לעשות.

    כששמעתי את זה ישר הבזיק לי הרעיון שאולי הבן שלו פשוט סובל מדיכאון?

    אז שאלתי היא לאן כדאי לו לפנות לצורך אבחון.
    יודגש שהבן שלו בגיר, כלומר הוא עלול שלא לשתף פעולה ולכן האבחון לא צריך להראות כ "מאיים"...

    תודה.


    תשובה: דיכאון או סתם עצלנות וחוסר יוזמה?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 25/06/2026 12:22:46

    שלום לך.
    המצב המתואר אכן עשוי לנבוע מדיכאון אך גם מגורמים אחרים, רגשיים ו/או התנהגותיים.
    במידה וההורים חשים כי יש קושי נפשי- דיכאון, התנהגות מוזרה וכד', מומלץ לפנות לפסיכיאטר.
    במידה והתחושה היא שלא מדובר בבעיה רגשית/נפשית אלא בדפוס התנהגותי, מומלץ לפנות למרכז של פרופ' חיים עומר אשר מתמחה ב"תלות בוגרים תובענית"- זהו מרכז טיפולי המסייע להורים לנקוט צעדים אשר יעודדו את ילדיהם הבוגרים לשיפור התפקוד ולהגברת העצמאות. אפשר לתת להם לעיין בחומר המופיע באתר ולראות האם נשמע להןם מתאים למצב של בנם.
    ליטל


אנשי מקצוע ומכונים

מרב אוטנזוסר

מרב אוטנזוסר

הרצליה
בטי השכל

בטי השכל

רמת גן
אפרת כץ

אפרת כץ

תל אביב - יפו
ליאת ספינזי

ליאת ספינזי

גבעתיים
נטליה פליידר

נטליה פליידר

מודיעין-מכבים-רעות
לי נרובאי לנגר

לי נרובאי לנגר

קרית אונו
ענת תנעמי

ענת תנעמי

גבעתיים
אלכסנדר (סשה) מינץ לוי

אלכסנדר (סשה) מינץ לוי

אונליין